Aşkın En Sessiz Hali: Lal Umutlar.
8/10
·488 syf.··
Beğendi
·
2025 62. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 20 Ağustos 2025 15:57
Hepinize selamlar dostlarr, mükemmel bir erkek karaktere sahip olan, uzun zamandır ertelediğim bir kitapla geldimm. ikinci kitabı da varmış, okurum onu da muhtemelen. Ama başlamadan şunu söylemek istiyorum ki fazla uzatılmış bir kitap bence. Sadece bu kitap yeterliydi diye düşünüyorum çünkü birkaç yerde olaylar tekrar ediyor yani. Kitapta kadın cinayetlerine, kadın haklarının elinden alınmasına, fiziksel yahut duygusal her türlü şiddete tepki gösterilmesine ve bir kadının kendi ayakları üzerinde durmasının önemine değinmesi.. beni mutlu etti ya. Bir tarafta katledilen kadınlarımızı kitap karakteri yapıp, acı şekilde öldürüp "benim için kutsal bir vedaydı" diyen yazarlar ve yazdıkları kitaplar bulunurken bir tarafta böyle kitapların olduğunu bilmek.. çok güzeldi. Hem de üniversite okuyan ama işsiz kalan insanların sorunlarını da dile getirdi kitap. Şimdi kitabımız anne ve babası öldükten sonra gaddar amcası ve yengesinin yanında kalmaya başlayan kızımızı anlatıyor. Cemre Erdem, amcasının yanında kalırken ona çok kötü davranıyorlar, hatta okul birincisi olmasına rağmen okutmuyorlar. Hem de sadece konuşamadığı için. Yengesi en sonunda Cemre’ye bakmak istemediğini, artık evden gitmesi gerektiğini söylüyor ve yaşlı biriyle evlendirmek istiyorlar. Cemre de kendi ayaklarının üzerinde durmak, okumak istiyor. Iş aramak için çıkıyorlar, konuşamadığı için kimse ona iş vermiyor tabii. Bir yer hariç. Kuvars Demirhan’ın konağı. Kızımıza orada iş veriyorlar ve yatılı kalmasını istediklerini söylüyorlar. Şimdi Cemre kendini çirkin bulan, yetersiz hisseden, güçsüz, özgüvensiz birisi. Evde hizmetçilik yaparken Kuvars buna aşık oluyor.. ARKADAŞLAAARR KUVARS DEMİRHAN’I BİRAZCIK ABARTABİLİR MİYİZ?! Okuduğum en naif, centilmen, aşık olunası, ilgili, beyefendi karakterlerden biriydii. Zamanla aralarında bir ilişki başlıyor tabii ama henüz adı konulmamış bir şey. Bu zaman diliminde Cemre dışarıdan lise okuyor ve üniversite sınavına hazırlanıyor. Evde çalışmıyor bile artık. Ev işi için ayrı hizmetçi tutuyor Kuvars. Hizmetçinin ismi de Merve. Abi ben Merve’yi sevdim gibi aslında ama ilk başta aşırı prenses havalarında yazılan kız, Cemre ve Kuvars’ın ilişkisi hızlanınca mahalledeki dedikoducu teyzeler gibi yazılmış?! Orası sinir bozucuydu. Bakın şivesinden tutun hareketlerine kadar, şakasız öyleydi. Kuvars’ın sırf Cemre konuşamadığı için hemen gidip iki yıl boyunca işaret dili öğrenmesi >>> o sahneye kalbimi bırakmıştım arkadaşlaar. Ayrıca adam o kadar mükemmel ki (bazen ergenliği tutsa da) kitabı sürekli sırıtarak okudum. Aşırı keyifliydi okuması, tabii dram olan yerlerde baya üzüldüm ama yazarın kalemi öyle güçlü ki her duyguyu hissettim. Mesela Cemre’nin yengesi ve amcasının gaddarlığını, kötü karakterlerin kötülüğünü, aşkı, sevgiyi, dostluğu, düşmanlığı.. hepsini dibine kadar okudum resmen. Kuvars ile ilgili saçma bulduğum tek şey sanırım arada aniden çıkışmasıydı. Arada şey yapıyor mesela mahalle kavgasındaymış gibi kıza bağırıyor, şimdi olayı anlatıcam hak vericeksiniz bana, bakın şimdi Cemre'nin yengesi olacak kadın cemre yansın diye evi yakıyo sonra diğerleri çıkıyo cemre içerde kalıyor işte, hastanede yatıyor 1 hafta falan, sonra iste eve gidiyorlar, Kuvars, Cemre için bi oda hazırlatmış yeni ve bir sürü de marka elbise almış, Cemre de ben bunu kabul edemem diyip alışverişe çıkıyor ucuz şeyler almak için. sonra orda Yiğit'i görüyor (Yiğit de evde korumaydı, arkadaşlardı bunlar) falan iste oturuyorlar sohbet ediyorlar, aksamın bi başına kız otobüste sürünmesin diye Yiğit eve bırakıyor, mal Kuvars da "lan hastaneden çıkar çıkmaz tek isin o adamla mı buluşmak oldu" falan diye iki saat bağırıyor sonra öpüyor bizim kız da unutuyor bağırışını tamam ormantik gelebilir bu ama BENCE SİNİR HASTALİĞİ BU. YANİ İKİ DK ÖNCE BAĞİR SONRA SEV OH NE ALA MEMLEKET?! Cemre de bu zamana kadar evde çalışmadan aylık aldı? adamın ona sağladığı tüm imkanları kullandı, parasını ezdi yani. sonra Kuvars kredi borcunu kapattı falan diye iki saat tartışma çıkardı. neymiş efendim kızımız eziliyormuş bunun altında, kendi kazanmadığı şeyi alamazmış, yapamazmış, aşkım canım bitanem adamın parasını ezerken de böyle deseydin keşke?! işte ergenlikleri bunlardı. tam güzel bir şey oluyor hevesleniyorum, sonra işler boka sarıyor. Cemre'nin başına sürekli bir şey geliyor, bayılıyor, vuruluyor falan.. hiç hastaneden çıkamadılar, hastane kızımıza çalışıyordu resmen. Karakter gelişimi çok güzeldi. İkinci kitapta daha yoğun hissederiz muhtemelen bunu ama şimdiden o özgüvensiz Cemre gitti ve yerine bambaşka birisi geldi..) smut kısımlar var ama üstü kapalı şekilde yazılmış çoğunlukla rahatsız olmazsınız sanırım, içinizi ısıtacak sıcacık bir hikaye arıyorsanız bu kitaba şans vermelisiniz kesinliklee. iyi okumalaaarrr :)
Lal - UmutlarDilek Tarıncı · Epsilon Yayınevi · 2021576 okunma
·
190 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.