Edgar Allan Poe'nun Nantucket'li Arthur Gordon Pym'in Öyküsü isimli romanının devamı olarak Jules Verne'in yazdığı macera dolu bir roman. Jules Verne anlatısı her zaman için sürükleyici olmakla beraber bunun büyük bir şairin romanına yine büyük bir yazarın "fun-fiction" olarak yazılmış olması dikkatimi çekti.
"Acaba nasıl devam ettirecek?" diyerek okumaya başladım, ben hikayeyi kaldığı yerden devam ettirir diye bekliyordum fakat öyle olmadı. Hiç bilmediğimiz ve hiç tanımadığımız karakterlerle başladı. Nasıl bağlayacak diye okurken çok şaşırtıcı güzel bir şekilde bağladı.
Yolculuk boyunca yaşanan sürprizler hikayeye daha bir merak unsuru katmış. Ve Jules Verne hayal gücü....
2 kitabı peşpeşe okumayı tavsiye ederim.