·126 syf.····Okunma: 24 Ağustos 2025 20:45 O neydi ya öyle..
Sanırım en büyük hatam bu kitabı Sezen Aksu eşliğinde okumam oldu. Zaten depresif bir kitaba depresif müziklerle yaklaşınca ne oldu dersiniz? Depresif olup çıktım. Şarkının etkisinden mi bilmiyorum ama bu kitap beni etkiledi, hatta sarstı. Genel olarak Werther’in aşk acısının abartı olduğunu söyleyenler var bence doğru ama yine de sırf bundan dolayı kitabı gözden çıkartmak olmaz diye düşünüyorum. Çünkü yer yer Werther’in çaresizliğini iş hayatında da görmüş olduk. Yani hayata tutunamamasına birde aşktaki çaresizliği eklenince..
Kitabın yazarı yani Goethe’yi araştırınca aslında kendi hikayesini yazdığını öğrendim, tek farkla intihar eden kendisi değil bir arkadaşıymış. Buna gerçekten sevindim çünkü diğer türlü depresyondan çıkamayabilirdim. Werther öldü ama Goethe yaşayabildi diyebiliriz. Okumazsan bir şey olmaz, ama bence oku.