·190 syf.····Okunma: 12 Eylül 2025 17:41 "Fransa'da ninni vardı,ama ben hiç işitmemiştim çünkü ben hiç bebek olmadım,hep başka dertlerim oldu.""Kimseyi sevmeden yaşanamaz""""
===>Yazarın okuduğum ilk kitabı ve diğer eserlerini de okumak isterim ,güzel bir kitap ve tavsiye edilebilir .
===>Aslında yukarıda ki cümleden de anlaşılacağı üzere bir çocuğun yaşayamadığı ÇOCUKLUĞU. Anlatıcımız bir çocuk ve olay Fransa da geçmekte. Annesi orospu olan çocukların bakıldığı bir ev. Evin sahibi Madam Rosa ,o da daha öncesi bu işi yapmış ama yaşlanınca orospuların çocuklarına bakmakta . Momo da böyle bir çocuk ve Madam Rosa 'nın yaşamakta tabi yaşamak denirse...
===>Momo 'nun anlattığı insanlar ve her anlattığı insan sonrası onu da görmeye gideceğim demesi,yaşadığı çevre ,zenciler ,Araplar ve Fransız olmayan dünya vatandaşları.
===>Madam Rosa 'nın yahudi olması ve yaşadığı acılar,Momo 'nun bir abi gibi diğer çocuklarla olan ilişkisi,onlara bakması,ilgilenmesi.
====>>>Kitapta ki karakterler ve mahalle gözümüzün önünden geçirtiyor....