Puan vermedi·282 syf.··
2025 4. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 11 Eylül 2025 00:00
Kitap, Nora’nın hayatından memnun olmaması sonucunda intihar etmeye çalışmasını ve ölümle yaşam arasındayken Gece Yarısı Kütüphanesi’ne gitmesini anlatıyor. Gece Yarısı Kütüphanesi, Nora’nın hayatında yaşayabileceği tüm paralel evrenleri içeren kitaplardan oluşuyor. Nora, önce pişmanlıklarından başlayarak kendi yaptığı seçimleri zamanında değiştirseydi nasıl bir hayat yaşayacağını her kitap seçimiyle deneyimliyor ve bu sürece bizi de dahil ediyor. Ne kadar uzun sürede okusam da kitap gayet akıcıydı. Günümüzde sosyal medyanın da bize olan etkisiyle çok fazla betimleme ve duygusal analiz okuyamıyoruz. Her seferinde bir olay örgüsüyle karşılaşmak bizi daha çok heyecanlandırıyor. Kitapta, Nora’nın seçimlerini farklı yapsaydı nasıl bir hayat yaşayacağını görmemiz için her seferinde yeni olaylar karşımıza çıkıyor. !!!!!! Kitabı okumadıysanız yazının sonrasını okumanızı önermiyorum !!!!!! Aslında kitabın bize vermiş olduğu birkaç mesaj var. Birincisi, zamanında olmadığına üzüldüğümüz olayların gerçekleşmesi bizim düşlediğimiz kadar güzel olmayabilir. Örneğin Nora, Dan’den ayrıldığında çok pişmanlık duymuştu; fakat Gece Yarısı Kütüphanesi’nde ayrılmadığı evrene gittiğinde Dan tarafından defalarca aldatıldığını gördü. İkincisi, pişman olduğumuz her şey gerçekten bizim isteğimiz mi, yoksa başkalarının isteği mi? Nora, kitabın sonlarına doğru isteklerinin kendisinin olmadığını fark etti. Yüzmede başarılı olmasını babası istiyordu, solist olmasını abisi istiyordu, Avustralya’ya onunla gitmesini arkadaşı istiyordu. Nora, yüzücü ya da solist olmayı ya da Avustralya’ya gitmeyi gerçekten istediğini düşünerek bunlardan pişmanlık duymuştu; fakat aslında içinde hep çevresini yarı yolda bıraktığı inancından dolayı pişmanlık duyduğunu fark etti. Bu da insanları memnun etme isteğiyle alakalıydı. Nora’nın bunları fark edip yüzleşmesi ve kabullenmesi onun hayata bakışını da değiştirdi. Pişmanlık Kitabı’na bakmadan gerçekten istediği hayatı aramaya başladı. Deneyimlediği hayatlardan en mutlu olduğu, kendi hayatına en yakın olanıydı. Kitabın son mesajı da buydu aslında bize: zamanında yaptıklarımızın veya yapmadıklarımızın bizim şu anki halimizi oluşturduğu. Kendi hayatına yakın olan hayatı seçme nedenlerinden biri de buydu aslında. Bir de hayatımızın her anında kendimiz için en iyisini olduğumuz seçeneği seçiyoruz aslında. Eğer o an o kararı verdiyseniz zaten en iyi seçeneğiniz o olduğu için o kararı verdiniz. Özellikle “keşke böyle olmasaydı” dediğiniz bir zamandan geçiyorsanız, hayatın gerçeklerini tekrar hatırlatacak güzel bir kitap.
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,5bin okunma
·
27 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.