FRANKENSTEIN kitap yorumum
Puan vermedi·256 syf.··
2025 53. kitabı
Kitap bilimkurgu ve gotik tarzda yazılmıştır. 1818’de yayımlanan ilk baskıda yazarın adı yazmıyordu. Mary Shelley’nin adı ancak 1823’teki ikinci baskıda kapağa eklendi.Pek çok kişi canavara “Frankenstein” der, ancak bu aslında bilim insanının adıdır. Kitap, Robert Walton adındaki bir kaşifin kız kardeşine yazdığı mektuplarla başlar. Walton, Kuzey Kutbu’na doğru yaptığı keşif yolculuğunu anlatırken, buzların üzerinde güçsüz düşmüş bir adam bulur: Victor Frankenstein. Walton onu gemiye alır. Victor iyileştikten sonra başından geçenleri anlatmaya başlar ve asıl hikâye başlar. Victor Frankenstein annesini kaybettikten sonra büyük bir üzüntü duyar ve ölümle ilgili bilimsel araştırmalar yapar. Bunun için ailesini geride bırakıp okumak için üniversiteye gider anatomi, fizyoloji ve doğa felsefesine yoğunlaşır. Zamanla ölü dokuları hayata döndürmenin bir yolunu bulur. Fırtınalı bir gecede ölü dokulardan bir insan yaratır karşısında dehşet duyar ve oradan kaçar. Yaratık toplumdan dışlanır bir kulübede yaşayan aileyi gözlemler konuşmayı okumayı öğrenir. Onları sever ve karşılarına çıkınca aile ondan korkar ve de kaçarlar. Yaratık derin bir korku duyar. Yaratık bundan sonra yaratıcısına kin duyar ve sonra da olanlar olur. Bir şekilde karşılaşırlar ve Victor’dan kendisine bir eş yapmasını ister. Victor bunu yapar bir yere kadar sonra vazgeçer ve yaptığını parçalar.Asıl olaylar sonrasında olur. Daha fazla anlatmayım siz okuyun bence. Güzel bir bilimkurgu eseriydi. Okurken size sorgulattığı çok şey var. Ben daha önce kitabın ingilizcesini okumuştum kaç zamandır aklımdaydı iyi ki de okumuşum. Siz de okuyun önerimdir.
FrankensteinMary Shelley · İthaki Yayınları · 202121,8bin okunma
·
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.