Puan vermedi·196 syf.····Okunma: 19 Eylül 2025 23:24 Kitap genel olarak Finlerin kendi kimliklerini oluşturma çabasını anlatıyor ama o kimlik oluşturma çabasında günümüze uyarlanması ve entegre edilmesi gereken o kadar fazla şey var ki. Genel olarak halkın aydınlatılması ve eğitilmesi gerektiğine değiniliyor. Çok haklı bir nokta. Ahlak dediğimiz, terbiye dediğimiz o eğitim çok kıymetli. İyi terbiye, ahlak eğitimi almış bir insan kötülük yapamaz. Yapılan haksızlıklara göz yumamaz. Hak yiyemez, bile isteye suç işleyemez. Vicdan dediğimiz kavram... Ahlak ile terbiye ile yontulan o vicdan buna müsaade etmez. Halk dediğimiz mefhumun bu hususta eğitilmesi iyi, huzurlu ve uzun ömürlü bir devletin anahtarıdır. Bizler de doğru bildiğimiz bu yolda insanlara katkı sunmaktan geri durmamalı ve onları kendi ışığımızın yettiğince aydınlatmalıyız.
Mustafa Kemal Atatürk'ün okullarda okutulmasını istemesinin sebebini okuduktan sonra çok daha iyi anlayabiliyorsunuz. Gelecek nesillerde aydın fikirlerin, düşüncelerin yaşatılması ve terbiyenin, ahlakın çocukluktan düzgünce, sağlam bir şekilde verilmesi ümidiyle...