Biraz övgü biraz eleştiri.
7/10
·312 syf.··
2025 117. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Eylül 2025 16:23
Herkese selam, kitabı beğendiğimi belirtelerek incelememe başlıyorum. Kitap 2.Dünya Savaşını Almanya-Japonya-İtalya(Mihver) ittifakının kazandığı bir evrende geçiyor. Amerika işgal edilmiş bir kısmını Japonya bir kısmını Nazi Almanya'sı yönetiyor. Tahmin edersiniz Yahudiler zor durumda. ABD halkı sömürü altında. Almanya süper güç olmuş teknoloji ilerde uzay çalışmaları almış başını gitmiş. İtalya Ortadoğuda bir Roma İmparatorluğu kurmuş.(Araştırdım gerçekten Mussolini'n hayaliymiş.) Akdeniz kurutulup dev bir tarım arazisi olmuş. Japonya daha mütevazi olsa da Almanya ile içten içe güç savaşındalar. Dünyanın genel vaziyeti bu şekilde Bir de "Çekirge Ağır Gelecek Kendine "adlı bir kitap var. Bu kitap ise 2.Dünya Savaşını ABD'in kazandığı bir gerçeklikte geçiyor. (Aslında bizim gerçekliğimiz.) Yazarı ise kitaba da ismini verdiği şekilde "Yüksek Şato'da" yaşıyor. Genel anlamda konumuz bu. Peki benim yorumum nedir? Kitapta bolca tarihi konuşma dönemin siyaseti Nazi Almanyası ve bu hükümette söz sahibi kişileri okuyoruz. Tarihe meraklıysanız akar gider ben 2.Dünya Savaşı ve sonrasını sevdiğim için benim açımdan gayet keyifli bir okuma süreci oldu. Kitabın dili ağır değil, tek bir eleştirim var. Siz de fark etmişsinizdir hiç karakterlerden bahsetmedim. Baş karakter kim ne yapar ne eder hiç söylemedim. Çünkü kitapta birden fazla karakter var.(Japon üst düzey bir adam,ezilen bir Amerikalı,Yahudi birisi vs.) bir şeyler oluyor onların yaşadıkları üstünden dönemin siyasi ve tarihi olaylarını okuyoruz ama karakterlerin yaşadıkları sonuca bağlanmadı. Karakterler, kitabın ilerlemesine pek hizmet etmedi sadece dönemi anlamak için kurgulanmış araçlardı. Ayrıca ismi Yüksek Şatodaki Adam ama kitap isminin de hakkını vermedi bana göre.Kurgu yönünden zayıf sadece siyasi tarihi eleştiri için "Ya Mihver İttifakı kazansaydı dünya ne olurdu?" Sorusuna cevap için okunur. Ben bunu merak ettiğimden rahatça okuyabildim ve bu kadar eleştiriye rağmen çok sevdim daha fazlasını arıyorsanız maalesef size hitap etmeyebilir ama diziye göz atabilirsiniz sevildiğini duydum. (Bende izleyeceğim.) Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim başka bir incelemede görüşmek üzere kendinize iyi bakın.
Yüksek Şato'daki AdamPhilip K. Dick · İthaki Yayınları · 20251,239 okunma
·
250 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.