Viking & Tim severin
2005
Hayatımın da okuduğum en uzun kitap diyebilirim ama normalde 3 cilt eser. Benim gibi Vikingler dizisi ve özellikle Ragnar hayranı olarak okumaktan keyif alabilirsiz . Kitap Vikinglerle alakalı tarihi bilgileri macera kitabı gibi yorumlayarak ilerlemiş betimlemeler özellikle savaş sahnelerinde yetersizdi , çok daha iyi olabilirdi. Karakterler çok fazla olmasına rağmen güzel işlenmiş. Vikinglerle alakalı savaşlar ve yağmalar dışında çok bilgi var .
Yazar kitabı yazarken Viking gemileri ile yolculuk yapıp kendi tecrübelerini de katmak istemiş.
Vikinglerin Bizans'da ücretli askerlik yaptığını ve Ayasofya da isimlerinin yazdığını biliyor muydunuz?