Nezha bunu hak etmedi :(
10/10
·560 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 25 Eylül 2025 23:41
İnceleme yazmak için kendimi bir süre toparlayamadım. Düşüncelerimi toplamak, etkisini bir nebze atlatmak istedim. toparlanmak için zaman verdim kendime kısacası. Bu kitap hakkında konuşmak çok zor gerçekten. Seriye veda kitabıydı ve ben veda etmek hiç istemiyordum. Yavaş okumak istedim bitirmek istemedim. Ona yakışır bir vedayla vedalaşmak istedim kitabımla. Her anda içini dağlayan bir kitaptı. Uzun bir süre aşabileceğimi sanmıyorum. Ama bir yandanda kafamda soru işaretleriyle terketti seri beni. Bilmiyorum bir tek bende mi oldu ama bu kadar boşlukların kalacağını düşünmemiştim. Mesela o müthiş sonda rin nereye gitti? Bunu okumak isterdim ruhuna ne oldu panteon a mı döndü? Altan gibi sıkıştı mı? Tanrısına mı döndü? Speerlıların ruhların arasına mı? Çünkü biz seri boyunca ölümün kesin bir son olmadığını da okuduk ölülerle konuştuk. Speerlı halkını bile gördük. Tearza nın öfkeli ruhunu gördük. Ben rine ne olduğunu çok merak ediyorum. Asıl soruuuu Nezha!!!? O kadar üzüldüm ki ağlama sebebimin %80 i oydu. Yani onun acısı bildiği tanıdığı herkes öldü herkes. Ailesi arkadaşları yani resmen kitapta okuduğumuz yaşayan tek kişi desek yanlış olmaz. Ölemiyor da koca bir imparatorluk ona kaldı devasa sorumluluklar. Nezhaya ne oldu? nikara imparatorluğuna ne oldu? Gerçekten ne oldu bu çocuğa? Başarabildi mi ülkesini kurtarmayı ?heseryalılara ne oldu? Yani üç kitap boyunca şu ülkenin savaşını okuduk. Kurtarılması için fedakarlıkları okuduk ama sonunda ne oldu bilmiyoruz. Kurtarıldı mı kurtarılamadı mı? bence bunu hak etmedik kesin bir sonuç görmemiz lazımdı. Beklentilerime gelince ben rin nasıl Altan öldükten sonra onun zihninin arkasından sesini kahkahasını duymaya başladıysa. Aynısını nezhanın Rinin sesini duymasıyla bitmesini beklerdim. Çok güzel olurdu. En azından Nezhanın zihninden hep Rin i duyduğunu bilirdik. Ve en büyük beklentim ve boşluk da şu ki! Biz rin in nasıl speerdan kurtarıldığını bilmiyoruz ne oldu bu kıza nasıl kurtuldu nasıl? Kim kurtardı biri mi kurtardı? Neden kurtardı? Rin özel biri miydi ? Speerlı yöneticilerinin bir şeyi miydi bir akrabalığı mı vardı? Altan’ı öğrendik ama Rin i öğrenemedik. Bu çok büyük bir boşluktu. Rin in aslında kim olduğunu hala bilmiyoruz. Ama ben tearza nın kızıl imparator’un kimsenin bilmediği ilk karısı olduğunu duyunca acaba Rin oların çocuğu muydu diye şüphelendim ama bunun hakkında bir bilgi öğrenemedik. Çünkü ilk kitapta Tearza engellemişti onun Anka’ya ulaşmasını. Bazı kişilerde jiang ve tsever’in çocukları olabileceği teorisini sunuyor ama bilmiyorum. Kitap koca soru işaretleriyle ama bir o kadar da etkileyici bir sonla bizi terketti. :( çok sevdim 10 puanı hak etti.
1000Kitap
Yanan TanrıR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 2022789 okunma
·
22 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.