·136 syf.····Okunma: 13 Ekim 2025 17:51 Merhabalar uzun bir aradan sonra inceleme yazma ihtiyacı duyduğumu belirtmek isterim. Bu kitabı yakın bir zamanda hakkında açılan bir davadan dolayı öğrendim. Devlet yasaklıyorsa kesin iyi bir romandır diyerek içeriğine bakmadan aldım. Ve yanılmadım.
Batmanlı bir ailenin yaşadıkları ve çevresinde cereyan eden olaylar silsilesi üzerine şekillenen kitap 90'lı yılların mücadelesini ve direnişini oldukça sade ve halk diliyle propagandaya düşmeden, doğallığında yazılmış. Ancak belirtmek gerekir ki bazı söylem ve üsluplar eksik ve yetersizdir tabi bunu Türkiye şartlarını gözeterek yazdığını düşünürsek göz ardı edebiliriz. Baş karakter İsmail ailenin büyük çocuğudur. Küçük kardeş Yusuf ise hayatını mücadeleye adayarak yolunu yükseklere çevirir.. Baba ise Yusuf'a özel sevgi besler, mücadeleye katılımını İsmail'i suçlayarak ve kovarak içini boşaltır. İsmail ise 58 günlük işkenceden sağ çıkıp Avrupa'ya çıkar. 19 yıllık özlem sonucunda kendi cenneti Batman'a döner ve her tehlikeye karşı kardeşinden haber almak için arayışa başvurur. Haber de alır güzel bir haberdir. Ve kitap sonlandıktan sonra son sayfada Barış'a diye not düşürülür. Oldukça anlamlı bulduğumu 12 yıl önce de yazılsa günümüze ışık tuttuğunu söylemek isterim. Şunu da demesem olmaz Batman sanat konusunda oldukça ilerlemiş durumda Mehtap Ceyran, Ramazan Çeper ve daha nicelerinin yanına Yavuz Ekinci de eklendi. Batman'daki gelişmeyi kutluyor ve her biji batman diyorum:)
Bir solukta okuyacağınız merakla takip edeceğiniz bir kitap. Kaçırmayın aman yasaklanmadan:))