Mutluluğu kaybettiğin yerde arama / Beyhan Budak
10/10
·240 syf.··
2025 28. kitabı
·
104 günde okudu
·
Okunma: 17 Ekim 2025 20:18
Adı bile ne kadar manidar aslında oysa herkes kaybettiğini, kaybettiği yerde aramaz mı? İnsan mesela anahtarını kaybedince o anahtarı kaybettiği yerde aramaz mı? İşte bu kitabın anlatmak istediği de tam olarak bu çünkü mutluluk kaybedildiği yerde bulunmaz, arasak da bulamayız hatta bazen. Kitapta çok sevdiğim bir alıntı var; ''Bazen kazanacağımız şeylere o kadar odaklanırız ki kaybedeceğimiz şeyleri küçümseriz.'' Bu alıntıyı şöyle açmak istiyorum mesela bir insanı kazanmayı o kadar çok istersiniz ki ya da onu kaybetmemeyi ve bu yolda kendinizden taviz verirsiniz; alttan almak, aşırı sabretmek, hatasını görmezden gelmek, hatta o kadar çok odaklanmışsınızdır ki o kişiyi kaybetmemeye sizi o kişinin incittiğini bile fark etmezsiniz... ama sürekli veren durumuna gelirsiniz ve kaybeden aslında sizsinizdir ''sizi siz yapan değerlerinizi kaybedersiniz o yolda'' o yüzden mutluluğu kaybettiğimiz yerde aramamamız lazım çünkü mutluluk bir insan da aranması gereken bir şey değildir, sizi mutlu etmek gayesinde olan zaten size gelir, o kişiye beni mutlu et demek zorunda kalmazsınız... Aslında okumayı sürekli ertelediğim bir kitaptı hatta 100 küsür günde bitirdim çünkü bu gerçeklerle yüzleşmek mutluluğu sürekli kaybettiği yerde aramaya çalışan ben için çok zordu ve o kadar çok pişmanım ki o zaman okumadığım için gerçekten ilaç gibi gelen bir kitap benim için ama tavsiyem mutluysanız okumayın çünkü ilişkilere eski gözle bakamıyorsunuz baktınız hafif çıtırdamalar var o zaman okuyun bence, okunması gereken vakitte tam olarak o zaman aslında bu kitap için zaten:) Ve son olarak şunu demek istiyorum ''SEN ÇOK DEĞERLİSİN VE KİMSE SENDEN DAHA DEĞERLİ DEĞİL'' büyük harflerle yazdım çünkü bu kitabın en en en özet hali bu. Evet kabul ediyorum zaman zaman maalesef kendimizden daha fazla değer verdiğimiz insanlar olabiliyor hatta bunun için pişman bile değilim ben açıkçası tabi tahribatı da büyük oluyor öyle değer verince ama bazen de yaşamak gerekiyor ''kendimizin değerini kavrayabilmek ve anlamak için'' bazen gerçekten yaşamak gerekiyor ve son bir alıntıyla bu incelemeyi bitiriyorum, sağlıcakla ve kitaplarla kalınn:) Rüveyda ''Birinin sana değer vermemesini istiyorsan onu hayatının en merkezine koyman yeterli olacaktır.'' sayfa 214
Mutluluğu Kaybettiğin Yerde AramaBeyhan Budak · Sahi Kitap · 20216,4bin okunma
·
153 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Dünya hassas kalpler için cehennem gibidir .. Goethe Çok konuda hassasızdır nahifizdir incitmeyiz çok düşünürüz ama cidden çok düşünürüz ama onların umrunda değildir.Bu insanlar her şeyin duyguların bile hoyratça tüketildiği bu çağda güveni ve iyi niyeti temsil eden birkaç insanı da soldururlar tüketirler maalesef ve işin sonunda kimsenin kimseye güvenmediği yapılan iyi niyetlerin suistimal edildiği bir dünya tablosu oluşur..
Rüveyda
Gönderi Sahibi
Maalesef o kadar doğru ki gerçekten maalesef diyorum çünkü doğru...