Herkese merhaba! Umarım harika hissediyorsunuzdur. Öyle değilse de endişelenmeyin, canınızı sıkmayın. Hayatta bazen zor, bazen de daha zor dönemlerden geçebiliriz. Ve emin olun yalnız değilsiniz.
İncelemeye bunları söyleyerek başlamamın nedeni ise tam olarak kitabın kendisi. Ölmek İstiyorum ama Tteokbokki de Yemek İstiyorum yazarın psikiyatristi ile olan seanslarını bizimle paylaşıyor. Psikiyatristinin söylediklerini ve Baek Sehee 'nin anlattıklarını kendinize yakın hissedebilirsiniz. Okuduklarımdan "Aa evet, ben de bazen böyle düşünüyorum/hissediyorum" dediğim yerler oldu. Birçoğu yazar kadar şiddetli değildi çok şükür ama böyle bir durumda psikiyatristin söylediklerini görmek de mini bir terapi seansı gibi hissettirdi.
Son yirmi sayfaya kadar seansların dökümünü sonlarında Bir-iki pragraflık notlarla okuyoruz. Sonrasında ise yazarın son sözünü ve bazı değerlendirmelerini okuyoruz, hatta psikiyatristi bile bir bölüm yazmış.
Eğer anksiyeteniz varsa, kendinizi bir türlü beğenmiyor ve sürekli diken üstünde hissediyorsanız bu kitabı okumak size yalnız olmadığınızı hissettirebilir. Bildiğim kadarıyla ikinci bir kitap daha mevcut. Henüz okumadım o yüzden yazarın o kitap sürecinde nasıl bir terapi dönemi geçirdiğini bilmiyorum. Maalesef son dönemlerde yine kötüleşmiş olmalı ki henüz gencecikken aramızdan ayrılmış. Oldukça üzücü...
Hayatta her birimiz kuaurlarla bezenmiş şekilde yaşıyoruz. Kimse, ama hiç kimse, mükemmel değil. Siz de olamazsınız. Hata mı yaptınız? Aferin size! İnsansınız. Siz elinizden geleni yapın, bırakın gerisi hayatın çarkına kalsın. Elbette Bazen zor olacak, daha da zor olacak, sonra bazen güneş doğacak... Lütfen özellikle sosyal medyada hep mutlu olmamız gerekiyormuş gibi söylemlere kapılmayın. Kilonuza değil sağlığınıza odaklanın. Her konuda sadece elinizden geleni yapın. Ki bence bu kadarı yeterli.
Sağlıcakla kalın!
Bir sonraki kitapta görüşmek üzere.