Kendi ölümünü seçebilmek, en güç olanı bu!
Puan vermedi·276 syf.··
2025 34. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 01 Kasım 2025 04:33
Merhaba ^^ “Kimler Buket Uzuner okuyoor?” Sessizlik.. “Nasıl yaa? İki Yeşil Susamuru’nu da mı okumadınız?” diyip bizi bakışlarıyla yerle bir eden saygıdeğer hocamın sayesinde başladım. Olaylar Nilsu karakteri üzerinden ilerliyor. 14 yaşındaki bir kızın hayatına eşlik ediyorsunuz. Bir nevi çevresindekilerin ona katkısını, idol olarak gördüğü kişilerin hayatına etkisini, kişiliğinin şekillenmesini izliyoruz diyebiliriz. Kalıplara sığ(a)mayan içindeki çocuğu büyütmeye çalışan bir kız. “2x2=4 İki kere iki dört eder! Ama hayır! İki kere iki beş edebilir. Üç de edebilir. Sonra on yedi, yirmi altı falan... O zaman, bütün 'tek doğru'ların yeniden gözden geçirilmesi, hesaplanması ve belki atılıp, yenilenmesi gerekecektir... Ne çok iş, ne çok enerji, zaman ve emek!..” sy:207 Düşünce yapısı, hayata bakışı ve yaşadıklarıyla tüm evrelerine eşlik ettiğimiz Nilsu’ya karşı fazla empatik yaklaştığım için ben duygusal bir kitap olduğunu iddia edebilirim. Özellikle ilk kısımları.. Şunu da belirtmem lazım ki gerçek hayatınızla ne kadar bağdaştırabildiğinize göre değişir bu durum. Karakterlerin özgünlüğü, hayatın içinden alınan konular kitabın içine çekiyor insanı. Ayrıca 80’ler döneminde değil de yakın zamanmışçasına hissettiren bir tarafı da var. Hayatın içinden konularımızda ise olmazsa olmaz aşk birinci sırada: “Teo, sence böyle aşklar yaşanmış mı o zamanlar? Yani, yalnızca iki kez gördüğü birine, nasıl olup da böyle tutulabilir insan?” "O zamanlar, bir görüşte aşk diye bir şeyler varmış Nil. Bence harika, korkunç hoş bir dönemmiş... Düşünsene, pür, saf ve net bir aşk!..." sy:228 (İlişkileri sağlıklı bir şekilde ele aldığı için güvenli hissettiriyor.) İkinci olarak ise bir kadının var olma ve kendisini sevme çabasını olan anlatımı.. (Tabiki yegâne konumuz aşk değil.) Silkeleyip kendine gelmesini sağlayan cümleler.. Geçmişteki yaşadağı izleri kaybetmesi için verilen uğraşlar.. “”Çünkü sen sevilmeye değer bir insansın. Bırak şu aptalca kuşkuları ve kuruntuları. Bırak be sevilmeye lâyık olduğuna inan! Hadi ama bırak seni sevsinler, bırak seni sevelim, yaralı yorgun yüreğin dinlensin… Haydi!..”” Tüm bunlarla birlikte kendi isteklerini, gayelerini oluşturmuş bir Nilsu çıkıyor karşımıza. Akıllı güçlü mutlaka üstesinden gelir dediğimiz kadınlardan oluyor. Kadınlara çok pahalı bir faturaya patlasa da yine de buna değer değil mi? Bence değer. Okumaya değer mi? İşte onu bana sormayın henüz ben de karar veremedim.
İki Yeşil SusamuruBuket Uzuner · Remzi Kitabevi · 20016,8bin okunma
·
165 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.