Teknolojinin hakim olduğu bir dünyada iletişimin ve aile bağlarının önemini vurguluyor.
YAĞIZ'ın anne ve babası daha geniş bir ev alma hayali ile sürekli çalışıp mesaiye kalmaktalar. Yağız'a ise bakıcı bakmaktadır ve sürekli tabletle oynamaktadır. Ailesi Yağız'ı bir okula yazdırır fakat o sırada adını bilmediği tanımadığı dedesiyle kalmak zorunda kalır. Yağız dedesine önce önyargı ile yaklaşır fakat onu tanıdıkça bu önyargılılar yerini sevgiye alır.
Yağız'ın en büyük hayali bir tablettir. Ve bunu dedesinden bekler. Bakalım dedesi yağız'a tablet alacak mı?
.
Sonu biraz üzdü aslında ama çok anlamlı ve eğitici bir kitaptı. Küçük bir çocuğun dedesinden aldığı büyük hayat dersi... Çocuklarımızın keyifle okuyacağını düşünüyorum.. Sevgiyle kalın..