baya baya kitabı anlattım, spoi de değil artık
Puan vermedi·68 syf.··
2025 42. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 28 Kasım 2025 22:59
Garip hisler bıraktı üzerimde bu kitap. Murakami de zaten böyle tuhaf bir yazar. O kendine has özelliğiyle seviliyor sanırım. Kitapta; 20 yaşında bir kızın doğumgününde işinden aksilikten izin alamayıp, çalışmak zorunda kaldığı bir gün anlatılıyor. Garsonluk yapıyor. Restoranın sahibine (hiç görmedikleri) yemeğini kız götürmek zorunda o gün. Müdür rahatsızlandığı için. Restoranın sahibi kızla kısa sohbet ediyor, kızın doğumgününü kutluyor. (İlk kutlayan) Ve ondan bir dilek dilemesini istiyor, bu dileği gerçekleştireceğini söylüyor. Yıllar sonra arkadaşı kıza dileğinin gerçekleşip gerçekleşmediğini soruyor. Kız biraz buruk bir cevap veriyor. Kız da arkadaşına soruyor, bir dilek hakkı olsa bu ne olurdu diye. Arkadaşının aklına bir şey gelmiyor. Kız da arkadaşına "Çünkü zaten dilemişsin" diyor ve kitap bitiyor. Murakami kendinden esinlenerek yazmış bu hikayeyi. Doğumgünlerini önemsediğini ifade ediyor kitabın sonunda. Kitabı da ucu açık bırakmış. Bana göre kızın arkadaşı zaten mutlu, o yüzden bir dilek aklına gelmiyor. Kız ise yaşamından tatmin değil. Not: Kitabın çizimleri çok güzel.
Doğum Günü KızıHaruki Murakami · Doğan Kitap · 20191,350 okunma
·
58 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.