Puan vermedi·333 syf.····Okunma: 02 Aralık 2025 22:03 Sabahattin Ali akıcı bir dil kullanarak ve net mesajlar vererek harika bir kitap yazmış.Genel hatlarıyla harika bir kitaptı. Ayrıca bazı yok olmaya yüz tutmuş zengin türkçemizin kelimelerini dağarcağımıza geri kazandırmak için harika bir fırsat bu kitap.Sonu beni üzse de belkide o sona varacağımız eninde sonunda belliydi.Hayatın acımasız bir kaideseydi bu.
Yazar Ömer üzerinden mesajını iletmeye çalışmış.İnsan çoğu zaman 'şeytan beni kandırdı' diyerek suçu dış güçlere atar,oysa gerçek şeytan,kişinin kendi zayıflığı,toplumsal baskılara boyun eğişi ve sorumluluktan kaçışıdır.Ömer içindeki şeytanı biliyor ve onla mücadelesini başından beri biliyordu.Nitekim onla mücadelesinde muvaffak olabilecek miydi bunu da kitaptan öğrenmelisiniz.Kısaca yazarın aktarmaya çalıştığı şey kötülük de iyilik de dışarıdan gelmez,insan kendi içindeki savaşının sonucunu yaşar.