Puan vermedi·368 syf.····Okunma: 04 Aralık 2025 21:53 Daha öncesinde okumuş olduğum "Gece Yarısı Kütüphanesi" kitabının yazarına ait bir kitabın daha sonuna geldim. Yazarın kaleminden bir eser okumak bir okura asla pişmanlık hissi tattırmayacağını bu kitabın sonunda tekrar anlamış bulunmaktayım. Ben az önce ne okudum...
Son zamanlarda okuduğum herhangi fantastik bir kurguya benzemiyordu. Diğer okuduğum kitaplarda sonları az çok tahmin edebilsem de bu kitapta bu durum mümkün değildi tam aksine sonuna kadar gizemini korur niteliğindeydi..
Dikkat çekici olay örgüsüyle de duyguların çok iyi yansıtılmış olan bu romanda bir balık burcu olarak hissiyatları fazlasıyla derinden hissettim. Hayatı tek bir açıdan değil de farklı açılardan da bakarak kendimize çok şey katabileceğimizi ve yaşamımızı iyileştirebileceğimizi fantastiksel ve akıcı bir şekilde okura anlatılmış. Ehh kitabı elinize alırken bırakmanız da biraz zor olabiliyor benden demesi, malum yazarımız kurgularıyla hayatımızın bir çok noktasına değinen atışlar yapabiliyorken sizde okumak için bir şans tanıyın derim, eminim pişman olmazsınız...
....
Sihirsel bir fantastik öyküsü...
Emekli matematik öğretmeni olan 72 yaşındaki Grace, zamanında vermiş olduğu kayıplarla hayatına tek başına devam etmektedir.
Yalnız başına, sıradan ve sıkıcı bir hayat..
Grace sıradan tek kişilik hayatına devam ederken gençlik zamanlarında evinin kapısını açarak iyiliği dokunduğu arkadaşından kendisine bir miras kaldığı haberini alır.
Christina neden kendisine bir ev miras bıraktı, peki neden Grace???
Christina'nın asılsız ölüm haberinin neden olduğunu tam anlamlandıramayan Grace, birden kendisini İbizadaki miras kalan eve giderken bulur.
Delilik buu!!!
Grace bu eve vardığında gördüğü görüntüden pek hoşnut olmaz, beklentilerinin altında bir ev oluşu kendisini büyük bir hayal kırıklığına uğratır.
İbizaya geliş sebebini sorgulayan tonton ninemiz evin içerisine göz atarken kendisine bırakılan bir mektup bulur, mektuba göz atarken aslında bilmeceli bir yol haritası olduğunu fark eder.
Cidden Christina'ya ne oldu, öldü mü yoksa farklı bir evrende yaşamını sürdürmekte mi?
Bu yol haritasını takip eden Grace hayatında yeni bir döneme adım atar. İnanmak istemeyip inanmak zorunda kaldığı gerçekler, kırılan kalıplar, dışarıya çıkılan sınırlar ve hayalini bile kuramadığı sihirsel yetenekler...
Sizce Grace bu durumdan memnun kalacak mı?