Puan vermedi·376 syf.····Okunma: 17 Ekim 2025 06:56 Hepinize meraba kitap sever dostlarım yeni bir kitap incelemesi ile karşınızdayım
Bana çok farklı duygular yaşatan bir kittap olduğu için nerden başlasam bilemedim. Öncelikle kitabımızın ana karakterleri iki erkek.. biz bunların arkadaşlıkların ve devamında gelişen duyguları okuyoruz. Toplumumuzda farklı görünen bir durum herkes karşı cinse ilgi duymalı gibi bir algı var dinimiz gereği. Ama okurken hiç yargılamadım ve onları anlayarak okudum... Yani bir erkek olarak aristoyu çoğu zaman iyi anladım danteyide anlamaya çalıştım. Danteye açıkçası sinir olduğum yeryerler oldu yani aristo kadar ısınamadım açıkçası ona. Aristo ile ise aramızda bir çok benzerlik hissettim. İlki toplumdaki çekinik denilebilecek karakteri ve onun dünyayı anlama çabası. İkincisi ile ailesi ile olan ilişkisi babam yanımda olsada bende sürekli Aristo gibi hep onunla aramda bir mesafe olduğumu hissettim. Arkadaşlarım oldu ama çoğu bugüne kadar tam olarak arkadaş diyemeyeceğim tiplerdi fakat büyüdükçe onun gibi zevklerimizin aynı olduğu insanlarla tanışmış oldum. Çoğu zaman duygularında kararsız olmasında da kendimi buldum. Belki de bu yüzden kştabı baya sevdim diyebilirim. Kitabın yazım dili basit ve akıcıydı. Açıkçası daha karmaşık bir şeyler bekliyordum ama beklediğimden çok daha sadeydi. Bazı yerlerde olaylar hızlı bazı yerlerde yavaş ilerlemiş gibi hissettim. Kitaptaki aile dostluk ilişkilerini baya sevdim bence okuyucuya geçiyor. Tek sorun 2 kitap olmasına gerek var mıydı diye düşünmüyorum değil... 2. Kitapta aristo ve dante arasındaki ilişkiyi ve onların biraz daha olgunlaşmış halleri var ama ben hep o saf ve çoğunlukla masum olan o duygularıyla kalmalarını isterdim. Evrenin sırlarını keşeffttikerini de daha çok görmek isterdim. Tabiki bazı sırları belki çözdüler ve beraber çözdük ama nedense daha fazla sorgulama ve anlam aradığım yerler olmadı değil. Kitabı okumak isteyenler için söyleyeyim +18 sahnede bulunmamakta. Yinede +15, +16 diyebiliriz bence tabi bu benim kişisel görüşüm. Bu incelememde kitabı yorumlamaktan çok duygularımı anlatmış oldum. Umarım sizi sıkmamışımdır. Daha fazla kitaplarla ilgili içerik için beni takip etmeyi unutmayınn.
Bol bol kitap ve sevgiyle kalın