·248 syf.····Okunma: 08 Aralık 2025 16:01 #okudumbitti
Yazardan okuduğum ilk kitaptı. Dilini çok beğendim. 1983 Haziran'ında Adanada geçiyor hikayemiz. İncirlik Üssünde çalışan İsmail ile ingilizce öğretmeni Vildan'ın iki çocuğu ne'siz Belgi ile y'siz Alin'in başından geçen olayları okuyoruz. Oturdukları apartmana taşınan Amerikalı David ve arkadaşı Cemal'in bu aileyle münasabeti, apartmandaki yönetici Mümtaz amca, kapı komşuları Binnaz Abla'yla yaşananlar güzeldi. Kitabın sonlarına doğru ise yaşanan bir cinayet ise ortalığı karıştırıyor. Bengi'nin bu cinayet üzerine kafa yorması, daha 11 yaşında olarak aklından geçtiği saf düşünceleri okuyoruz. Darbeden hemen sonrası olduğu için hala askerin etkili olduğunu görüyoruz. Yazar o dönemin ortamını öyle güzel anlatmış ki Aralıkta okumama rağmen sanki Adana'nın sıcağını çektim. O kadar etkiliydi kitap. 1983 olması ve yerin Adana olması hasebiyle çoğu kavrama yabancıydım. Yaşar Kemal ve Orhan Kemal isimlerinin geçmesi güzeldi.