Puan vermedi·135 syf.··
Beğendi
·
2025 24. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 13 Aralık 2025 10:01
küçük prens... kitabın kapağından başlamak istiyorum :küçük prens aynaya bakıyor ve aynada bir yetişkin, buradaki görsel, prensin içsel yolculuğundaki,ayrılıkların,hüzünlerın,şaşkınlıkların,düşüncelerin,yaşamın,dostluğun ve daha birçok felsefik fikirleri çocuk saflıyla anlatmış bir yetişkin olduğunu anlıyorum. kitabı küçük prensle beraber okudum,bu kitaptada orjinalindeki gibi bölüm bölüm imgelerin anlamlarını anlatmış .beni en çok şaşırtan prens için çok ikonik olan fanusun içindeki gülün hikayesiydi: "saint exupery'nin karısı consuela astım hastasıydı.consuela havaya karşı öylesine hasssastı ki tıpkı küçük prensin camlı bir bölmede koruduğu çiçeğe benziyordu.exupery'nin küçük prense söylettiği sözler,aynı zamanda müzmin sadakatsiz saint'in consuelasına yaptığı melakolik bir aşk ilanıydı." gülden kastettiği consuela olunca kitabın farklı yerlerindeki anlatımın (gülle ilgili olan)bana çok hüzünlü geldi.birkaç örnek vermek istiyorum orjinalinden: tanışmasını anlattığı;bir zaman otların arasında diğer filizlere benzemeyen bir sürgünü dikkatle gözlemlemiş,kocaman tomurcuğun oluşmasını beklemiş bunun içinden harika bir şey çıkacağını sezinlemiş ama çiçek güzelleşmek için bekledikçe bekliyor,bir türlü yeşil yuvasından çıkmıyormuş.usul usul süsleniyor,taç yapraklarını teker teker giyiyormuş.gelincikler gibi buruşuk yapraklarla ortaya çıkmak istemiyormuş. ...şimdi uyandımda yapraklarım falan pek dağınık,küçük prens hayranlığını gizleyememiş 'ne kadar da güzelsiniz, 'öyle mi demiş çiçek usulca.güneş ile aynı anda doğdum da... küçük prens çiçeğin hiç de mütavazi olmadığını anlamış ama ne yapsın ondan çok etkilenmiş. ... rüzgardan çok rahatsız olurum,rica etsem bana bir paravan bulabilir misiniz.geceleri de üstüme bir fanus geçirirsiniz burası çok soğuk. ... elveda dedi çiçeğe,çiçek cevap vermedi.bir kez daha elveda dedi.neden sonra,aptallık ettim,senden özür dilerim umarım mutlu olursun dedi çiçek.böyle sitemsiz konuşması çok şaşırttı bizimkini elinde cam fanus kalakaldı.'elbette seviyorum seni' dedi çiçek bunu anlamadınsa suç benim önemli değil ama sende az sersemlik yapmadın doğrusu artık mutlu olmaya çalış o fanusuda boş ver istemiyorum istemiyorum vazgeçtim.(bu konuşmanın devamında biraz ağlamış olabilirim) kitabı 18 yaşımda okumuştum ve bana neredeyse hiçbir şey ifade etmemişti 29yaşımda okuduğumda ise ilerleyen yaşlarımda tekrar tekrar okuma hissine kapıldım.bu kitabın yazarı aynı zamanda çift terapisti ve kitabında ara ara eş ve insan ilişkileri konusunda bazı sorularla sizi düşünmeye teşfik ediyor bunuda çok beğendim diyebilirim kesinlikle.tavsiye edebileceğim bir kitap beğeneceğinizi düşünüyorum. bir alıntıyla incelememi sonlandırmak istiyorum. "ölüler yalnızca ölü değillerdir onları seven insanların hafızalarında yaşamaya devam ederler,insanca yaşamış ve dünyaya yüreğimizden bir şeyler bırakabilmişsek,onları armağan ettiğimiz insanların hafızalarında yaşamaya devam ederiz.bu bizim şansımızdır.dünyayı terk ettiğimizde,geriye kalan son şey sadece sevgidir. ...yaşamımızın uzunlığu önemli değildir:asıl önemli olan yaşamı dolu çizgilerle,sevinçle ve sorumlluk bilinciyle yaşayıp yaşamadığımız,ya da sadece akıp gitmesine seyirci kalıp,yılları müsrifçe harcayıp harcamadığımızdır."
İçimizdeki Küçük PrensMathias Jung · Yurt Kitap Yayın · 200732 okunma
·
76 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.