9/10
·160 syf.··
2025 50. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2025 19:52
Sizinle bugün severek okuduğum bir kitabı, Fatma Erdağ’ın Terapide Yeniden Doğuş: Sina kitabını paylaşmak istiyorum.Kitabın konusu;anne ve babası tarafından istenmeyen, şiddetle,sevgisizlikle,ilgisizlikle büyümüş olan Sina'nın terapiyle beraber nasıl "iyileştiği." Sina anne ve babası tarafından istenmeyen bir çocuk,onun istenmeme hikayesi daha anne karnında başlıyor üstelik.2 ay önce "erkek" bebek dünyaya getirmiş olan annesi beklenmeyen bir zamanda yine hamile olduğunu öğrenir.Bebeği istemez,düşmesi için elinden geleni yapar yine de bebek doğar. Üstelik bu bebek bir "kız".Hemde kız olan bu bebeğin hırsıyla ona türlü şiddetler,eziyetler uygular. Bir insanı annesi sevmezse kimse sevmezmiş diye bir söz duymuştum,Sina bu sözün vücut bulmuş hali gibi. Annesi tarafından sevilmeyen Sina'nın arkadaşlarından yana da yüzü gülmemiş.Annesi tarafından şiddete uğraması yetmezmiş gibi bir de akran zorbalıklarına maruz kalmış.. ​Okurken Sina’nın ouğradığı o acımasız arkadaş zorbalıklarını sanki yanındaymışım gibi hissettim,onunla birlikte incindim. Ama beni asıl darmadağın eden, annesinin onu bırakıp gittiği o andı. O derin sızıyı, o terk edilmişlik hissini yazar o kadar içten ve müthiş bir dille geçirmiş ki, bazen sayfaları çevirmekte zorlandım. İnsan ister istemez kendi içindeki çocukluk yaralarına dokunuyor. ​Kitabı farklı kılan ise bu acıların içinde kaybolup gitmememiz. Araya giren terapist notları sayesinde Sina’nın o karanlık tünelden nasıl adım adım çıktığını izliyoruz. Küçükken kendisine hiçbir şey layık görülmemiş Sina'nın zamanla nasıl da kendi isteklerini yerine getirdiğini okudukça mutlu oldum.Ben karakter gelişimi okumayı çok severim,kitap bu anlamda beni tatmin etti açıkçası. Sina karakterinin gelişimini,iyileşmesini okumak ona yakından şahit olmak gibiydi.Bu konuda yazarı tebrik etmek gerek.Yazar duyguyu o kadar gerçekçi bir yerden yakalamış ki, kitap bittiğinde bir süre duvarı izledim..Hepimizin içinde bir yerlerde iyileşmeyi bekleyen bir Sina var çünkü... " Bir evi yuva yapan içindeki sıcaklık,muhabbetti." "Kendini uzun uzun açıklayan kişiler,genellikle başkalarını değil de kendini ikna etmeye çalışır." #fatmaerdağ #terapideyenidendoğuş #sina
Terapide Yeniden DoğuşFatma Erdağ · Alvis Yayınları · 202516 okunma
·
78 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.