Merhaba arkadaşlar. Bu şiir kitabını pek bileniniz yoktur diye tahmin ediyorum. Yazarı çok güzel kalpli bir insandır. Kendisini çok severim; birkaç kez de sohbet etme şansı buldum bu uygulama üzerinden. Genç arkadaşımızın önü açık, kendisi ileride büyük bir şair olma yolunda ilerliyor. Kitabın adı da normalde ‘deli’ , ama şairimiz kitabın adını tersten yazmak istemiş. Güzel bir düşünce.
Şiirlere gelecek olursak;
Burada şair ‘İled’ tarafını konuşturup şiirlerini de ona göre yazmış. Tamamen güzel bir düşünce, gerçekten başarılı. Ama ben şiirlere dışarıdan bakan bir insan olarak -burada kendimi ‘toplum’ şeklinde görüyorum- bazı şiirlere bir türlü giremedim. Yani sözde toplumun ağzından konuşacak olursak, -‘iled’ olmayan toplum- şiirlerin bazılarını anlayamadım. Tıpkı köyün delisini ‘anlayamayan’ köy halkı gibi. Kitabı beğenmedim demiyorum, aksine gayet mantıklı bir ‘iledlik’ oluşturulmuş şiirlerde. Gayet mantıklı bir kitap bence…
Beğenmeyip puan kırdığım tarafı şu: yazar noktalama işaretlerine dikkat etmemiş. Bunu kendisiyle de konuştum ve bana hak verdiğini düşünüyorum. Noktalama işaretlerinin kelimelerin vurgulanmasında büyük katkı sağladığını düşünüyorum. Kelimelerin gücünü oluşturur noktalama işaretleri. Kelimeler güçsüz, boynu bükük. Belki de bu yüzden köy halkı anlayamaz ‘ İled ‘ i. Saygılar ve hürmetler dilerim.
Sinan ŞenSinan Şen