Puan vermedi·168 syf.··
Beğendi
·
2025 141. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2025 13:01
DR.MEHMET DAĞ-TERK-İ TERK . . . Merhaba bugün kalemiyle yeni tanıştığım #terkiterk yorumu ile geldim. Kitaptaki karakterimiz Süveyda bir arayışın içinde olan bir kız bu kadar boşlukların içinde kendini bulmaya çalışan birisidir. Bir gece gördüğü rüyadan çok etkilenir rüyasında çok sevdiği mavi kutusunu kaybeder ve o kadar çok üzülürken onu çok da samimi olmayan arkadaşı Sale'nin teselli ettiğini görür Sale onu bir kitapçıya götürür orada etmiş olduğu hoş sohbetler eşliğinde Süveyda kendini çok huzurlu hisseder ve o karamsar hali bir anda kaybolur ve ertesi gün görüşmek için sözleşirler. Ertesi gün gittiğinde Selen ile tanışır ve kitapçının sahibi Salim Bey'in kızları olduğunu da öğrenmiş olur. Salim amca ile bir gün sohbet ettiğinde bu içinde yaşamış olduğu karamsarlığın huzuru sadece secde ederek bulacağını kulağında yankılanır ve o gece eve gittiğinde kendini namaz kılarken bulur ve artık Süveyda için hayat bambaşka bir şekil de ilerler. Günlerden bir gün sahilde hiç konuşmayan ve çok üzgün olan Saim amca ile karşılaşırlar. Onun hikayesinden çok etkilenirler yıllar önce köyden şehre kaçırdığı Sinem'in karnını doyuramamaktan ve ona bu ekonomisinin kötü şartlar altında olduğundan Sinem'i dövdüğünden bahseder o gece aralarında yaşananlardan ötürü sabah kalktığında Sinemi göremez ve sahil kenarındaki ayakkabıları da denizin kenarında çıkartılmış olduğunu görünce Sinem'in kendini denize attığını düşünür ve bir ömür bu vicdan azabı ile yanar, kavrulur hep kendini suçlu hisseder. Saim amcanın evsiz oluşu ve bu kadar yüreğinin temiz oluşundan kızlar çok etkilenir ve babalarıyla konuşup kitapçıda ona sıcacık bir yuva açmayı teklif ederler. Aslında Süveyda 'nın ve Saim amcanın yaşamış olduğu bir teslimiyettir yani Terk-i Terktir. Hepimizin hayatında bir Terk-i Terk noktası vardır bizi bulunduğumuz yerden alan, uzaklaştıran temelimizi sağlamlaştıran ve hayattan tat almamıza fırsat veren. O kadar ki dünyayı aldanıyoruz çevremizde olanlar, yaşananlar hiç gözümüze gözükmüyor benliğimiz de onları görmüyoruz, hissetmiyoruz sadece ben odaklı yaşıyoruz ve nefsimize uyuyoruz, gerçeklikten uzaklaşıyoruz. Aslında her şey çok basit zorlaştıran biz kullanırız bir teslimiyet yaşayamıyoruz Rabbimizi unutuyoruz kalbimizi tam manasıyla Yaradana vermiyor, anmıyoruz.Hayatımızda ki eksikleri tam yapmıyoruz. Eğer ki bunları yaparsak biz de kitaptaki karakterler gibi Terk-i Terk-i yaşayıp hayatın lezzetini tadacağız. hepimizin en kısa zamanda Terk-i Terk 'i bulması umuduyla.
Terk-i TerkMehmet Dağ · Everest Kültür Yayınları · 20256 okunma
·
52 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.