Ravka, büyük bir yıkımdan çıkmıştır. Fakat geriye bakıldığında tahtaki kral Nikolai yıkım halindeki ülkesi için her şeyi yapma için kollarını sıvar. Nikolai ya da nam-ı değer yara izi kralımız Karanlıklar Efendisiyle olan savaşta büyük bir darbe alır. Karanlıklar Efendisi ölse bile Nikolai'nin yüreğinde, ruhunda kendisinden bir parça ruh bırakır. Nikolai hem ülkesini yeniden iyi duruma, yaşanılacak bir hale getiremeye hem de içindeki kötü ruhla savaşır. Bu sancılı yolda elbette yalnız değildir. Yanında general Zoya, Kargalar Meclisinden iyi tanıdığımız matem kraliçesi Nina, ikizler Tolya ve Tamar, Genya ve David, Üçler Erki... Yoldaş sayısı elle sayılabilecekken düşmanların haddi hesabı yoktur. Ravka tahtında hakkı sahibi talep edenler mi? Dört bi tarafı kuşatmış anlık bi gafleti bekleyen düşmanlar mı? Grishaları avlayıp onları pareme mahkum edip ölüme sürükleyen caniler mi? Yoksa Karanlıklar Efendisini takıntı haline getiren din adamları mı? Şöyle bir baktığım zaman gerçekten ortalık yangın yeri gibi. Ama Nikolai gerçekten bir strateji uzmanı aynı anda maddi kaynağa ihtiyaç duyduğu için ülkesi için planlar yapar diğer taraftan ki bu kısım kitabın büyük bi bölümüne kapsar içindeki kötü ruhtan kurtulmak için bi ayın yöntemi denemek için yola çıkar. İşte bu yolculukta yanında yer alan din insanı Yuri ve General Zoya, Nikolai ilginç şeyler yaşanacaktır. Kötü ruhtan kurtulma kisvesi altında çok farklı bir evrene geçiş yapılır ve burada Azizeler olarak adlandırılan kişilerle tanışırız Zoya ve Nikolai. Güya bi din insanı olan Yuri, Nikolai ve Zoya'yı tuzağa çeker, ölse bile Karanlıklar Efendisinin güce duyulan arzusu orada bile devreye girip bizim ikilinin yaşam mücadelesine şahit oluyoruz. Kii öyle bi sahnede bitti ki kitap ne yani ölü canlandı mi diye şok oldum. Ki bu kitapta her şeyi bekler hale geldim. Hemen ikinci kitaba başlayıp sonuçları görmem gerekiyor çünkü aklımda bi sürü soru işareti var. Nikolai ve Zoya ülkesini koruyabilecek mi? Nina, sevdiği adam için yas tutarken çıktığı yeni casusluk görevinde yardımına ihtiyacı olanlar el uzatır ve gizli saklı kalmış ölüme sürüklenen Grishalar için çılgın bir plan yapar. Gerçekten Nina bazen bana uçuk gibi gelse de çok cesur bir kız. Umarım bu yolculukta başına bir zarar gelmez ve zamanda ona işkence yapan o hain adamdan intikamını alır. Kurtların Hükmü kitabında karakterin hikayesi devam ediyor ve hemen onu okumalıyım...