Aşk mı? Teoride güzeldi
5/10
·95 syf.··
2026 1. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 05 Ocak 2026 01:29
Schopenhauer üstat, melankoliyi o kadar benimsemiş ki, bu karanlık ruh halini adeta bir marka haline getirmiş. Kitaplarını açmadan önce bile o meşhur karamsarlığının kokusu geliyor burnumuza. Bence bu halini, ismiyle özdeşleşsin diye bilerek üzerine yapıştırmış; çünkü hiçbir insan, sabah akşam bu kadar istikrarlı bir şekilde dünyadan nefret edemez. Hele o kadınlarla ilgili bölümler... Erkekleri sığ bir vitrin meraklısı gibi gösterirken, kadınlara attığı o zehirli oklara bakınca "Nereden geliyor bu hırs?" diyorsunuz. Ama kitabın sonuna gelip o anne travmasıyla yüzleşince, puzzle’ın eksik parçası çat diye yerine oturuyor. Meğer bütün o "yüce" felsefe, bir anne şefkati eksikliğinden ibaretmiş. Aslında sana daha zehir zemberek sözler edecektim ama şu annenle olan geçmişine şöyle bir bakınca... İnsan sana kızamıyor bile Arthurcuğum. Annesinden yediği terliğin acısını tüm bir cinsiyetten çıkarmaya çalışan, odasına kilitlenmiş o huysuz çocuğun hıncıyla kimi ikna edebileceğini sanıyordun ki? Yazık, koca koca kitaplar dolusu hırs, bir kavanoz anne şefkatine yenik düşmüş.
1000k
Aşkın MetafiziğiArthur Schopenhauer · Sosyal Yayınları · 199716,8bin okunma
··
299 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.