Edebiyat tarihindeki yeri tartışılmaz olsa da, bu kitap benim için hikaye ve karakterden çok sabır isteyen bir okuma deneyimi oldu. Betimlemelerin yoğunluğu, olayların ve anlatının önüne geçerek metnin ritmini zaman zaman zayıflattı. Bu da okuma boyunca ilgimi canlı tutmakta zorlanmama neden oldu. Sefiller’den sonra beklentim daha farklıydı ama bu romanda karakterlerle güçlü bir bağ kuramadım ve empati hissi oluşmadı. Benim için mesafeli kalan etkisi sınırlı bir okuma oldu maalesef.