·472 syf.····Okunma: 11 Ocak 2026 22:00 Ayfer Tunç ile tam bir sene önce tanıştım, sosyal medyada görünce içinde Karadeniz ihtimali geçtiği; tahmin ettiğiniz o muhteşem eseri de alarak, bütün kitapları toplayıp eve geldiğimizde, eşim yazar böyle sevilmez, kitap böyle okunmaz dedi. Bu arada hala bir kitap eksik. “Annemin Uyurgezer Geceleri” gelecek hissediyorum neyse böylece başladım. Eşim haklıydı daha tek kitabı okumadan almıştım. Ama biliyordum bu yazarda bir şey vardı. Derken zaten açılış kitabım beni benden aldı. Her kitapta aynı tadı aldım mı hayır ama kapak kızı ve yeşil peri gecesi; eğer içten içe acı çektiğinizi ya da huzursuz olduğunuzu hissediyorsanız. Okurken ikiye üçe katlanacak. Karnınız ağıravak haksızlıklar karşısında. Okurken sıkça ne kadar da günümüze benzer dediğim çokça cümle çokça an oldu. Yeşil Peri Gecesi, içime işlesin diyeceğiniz bir eser. Absent sevmem, ama bir kitabın ismine bu kadar yakışırdı yeşil peri gecesi. Çokça şükrederek okudum. Aman beni etkilemez tırıvırısı yapamam. Gayet de etkiledi. İliklerime kadar üzülerek okudum :)