8/10
·192 syf.··
2026 2. kitabı
#pandadiyorki Her Şeyle Savaşamazsın//Kitap Yorumu "Çünkü olgunluk, savaşmayı değil, hangi savaşın savaşılmaya değdiğini bilmekle başlıyor." Bu kitabı elime aldığımda, beni ilk vuran şey sakinliği oldu. Anlatı beni yavaş yavaş içine çekti sanki. Ne acele ediyor ne de bir şeyleri zorla anlatmaya çalışıyordu. Anlatılanların hemen zihnime nüfus etmesini ve benzetmelerin zarifliğini çok sevdim, çok yerin altını çizdim. Fakat ben galiba en çok anlaşıldığımı hissetmeyi sevdim. Birileri içimin ta en derinini görüyor gibi hissettiğim her an çok çok kıymetliydi benim için. Anlatılanların bir noktada psikoloji temeline dayandırılması, küçük hikâyeler ve mitolojiyle desteklenmesi okuma deneyimini daha da keyifli hâle getirdi benim için. Aralara serpiştirilen sahne notları ve düşünme egzersizleri özellikle çok hoşuma gitti. Soru–cevap kısımlarında, kendi kendime düşünürken netleştiremediğim pek çok şeyi soruları cevaplarken fark ettim, aydınlandım. Hatta aylar, belki yıllar sonra bu kitaba tekrar dönüp verdiğim cevaplara bakarken ne hissedeceğimi merak ederken buldum kendimi. Bu kitabı okurken sanki küçük bir terapi seansı yaşadım diyebilirim bu anlamda. Ben sanki bir kitap okumadım, bir deneyim yaşadım. Bana, hayatı boyunca durmakta zorlanmış biri olarak, tam da duymam gereken yerden dokundu. Eğer kişisel gelişim kitaplarında ki sürekli “daha güçlü ol, savaş, mücadele et” söylemleri sizi yoruyorsa; bazen durmanın, geri çekilmenin ve bazı savaşlara hiç girmemenin de bir kazanma biçimi olabileceğini hatırlamak istiyorsanız bu kitabı gönül rahatlığıyla tavsiye ederim. Bazen kazanmak, hiç kılıç kuşanmamaktır.
Her Şeyle SavaşamazsınÖzgür Bacaksız · İndigo Kitap · 2025489 okunma
·
92 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.