Serinin en iyi kitaplarındandı. Percy'nin hâlâ onca şeyden sonra Annabeth'in hislerinden haberdar olmaması... Üstüne üstlük Annabeth onu öptükten 2 sayfa sonra Kalipso'nun Afrodit'ten bile güzel olduğunu söyledi. Percy'nin bu şapşallıklarını göz ardı edersek Daedalus'un bilgisayarını Annabeth'e vermesi ve benden daha iyi bir mimar olacaksın demesi çok iyiydi. Ayrıca Nico'nun ruhunu istediği kişinin Percy olmaması da iyiydi, çocuğun başında zaten yüzlerce dert vardı. Kitabın sonunda da birlikte kampı savunmaları bir sonraki kitap için ön gösterim gibiydi.