·344 syf.····Okunma: 22 Ocak 2026 00:00 -spoiler-
Kitabı sevdim mi? Evet sevdim. Akıcı mıydı? Evet öyleydi. Fakat bitirdiğimde beni tam olarak tatmin etti mi? Maalesef hayır. Kitabı okurken çok kolay içine girdim ve hikaye sürükleyiciydi. Yer yer gerildim. Fakat yazar sanki karakterlerden şüphelenmemiz için çok fazla unsur koymuş. Karakterler cinayetin olduğu yerde bulunuyor, cinayet delilleri onlarda oluyor fakat olayları ve bu delillerin nasıl oraya geldiğini hatırlamıyorlar. Hep bir ben yapmadım ya da acaba yapmış olabilir miyim ikilemi. Aslında bu ikileme sokulan neredeyse hiç bir karakterden şüphelenmedim. Ve beni bazı noktalarda rahatsız etti. Yönlendirildiği gibi Cat Jones’un katil olabileceğini düşünürken hep Priya ile nasıl bir bağlantısı olduğunu düşündüm. En kuvvetli ihtimalim Jack aradan çıktıktan sonra yükselmek istemesi oldu. Keza kitap bittiğinde de hala Priya aklımda soru işareti olarak kaldı. Nedense sadece gerçek katilden şüphelenen ve olayın tamamlanmasını isteyen, işinde çok başarılı dedektif imajı vermedi bana. Gelelim katilimize… 6 ay sonraya geçmeden önceki son katil mesajında katilin Anna olduğunu düşünmüş ve ters köşe olmuştum. Olayları düşününce katilin Anna olması sonuçtan daha profesyonelce tasarlanmış bir olay örgüsü olabilirdi diye düşünüyorum. Sonrasında bunları nasıl planladığını, nasıl gerçekleştirdiğini ve yalanlarını itiraf etmesini bekledim. Ama maalesef bu son bana istediğim keyfi vermedi. Sanki özellikle böyle bir son seçilmiş. Hiç beklemediğiniz biri katildi, tüm düşündükleriniz yanlış demek için. Ama bence annenin böyle bir durumda böyle bir şey yapabilmesi olası. Gerçekten korkunç şeyler yaşanmış. Okurken yer yer ben de çok etkilendim. Ve bakıldığı zaman orada masum sayılabilecek biri vardı. Catherine Jones. Sadece Anna’nın işini yapması bunları hak ettiği anlamına gelir mi? Ki belki de geçmişte en acı durumu o yaşamışken. Sonuç olarak katile şaşırdım mı? Evet diyebilirim. Sanırım Anna, Jack ve Olivia için olayların mutlu bitebilmesinin en mantıklı yolu da buydu. Kitap her şeye rağmen gayet iyiydi.