Öncelikle tek solukta okuduğum ve okurken inanılmaz keyif aldığım bir eserdi . İlerleyen yıllarda bir kere de yapı kredi yayınlarından alıp (çevirmeni kendini jack londona adayan bir adamış diye duydum ) okumayı düşünüyorum . Kendisi distopya türünün babası ve bilinen distopik eserlerinde ilham kaynağıdır . Kitap geçmişte yaşanan bir olayı gelecekten bir anlatıcı ile alıyor bu da eseri benim gözümde bir başyapıt yapıyor. Kitabımızın baş karakteri Ernest Everhard’ın işçi sınıfı için kapitalist sınıfla ve oligarşi ile mücadelesi anlatıyor baş karakterimizin eşi aynı zamanda kitabımızın ilk anlatıcısı Avis Evhard’ın aşık olduğu adamın öncülüğünde kendi dünyasından çıkıp başka hayatları gördükten sonra ki karakter gelişimi ve sosyalist sınıf için cesurca mücadelesi de oldukça güzeldi . Okunmaya değer kesinlikle bir şans verin derim .