Hep düşündüğümüz ama cahil diye adlandırılmamak için söyleyemediğimiz konuları açıkça dile getiren bir kitaptı, çağdaş sanat diye atfedilen bir eser veya obje müzenin duvarları dışında da hala sanat eseri sayılır mı yoksa bir objeyi örneğin bir muz kabuğunu müzede görünce sanat eseri olarak düşünmemize rağmen sokakta görsek bizim için sadece bir muz kabuğu olacağının farkında mıyız? Kadın sanatçıların, pornografik anlatımlarla eserine feminist bir anlam yüklerken gerçekten kadın hak ve özgürlüklerini savunduklarını söyleyebilir miyiz? Örneğin Frida Kahlo’nun anlatmak istediklerinin yanına yaklaşabilir mi veya çağdaş sanat olarak düşündüğümüz eserleri altında bir metin olmadan anlayabilir miyiz gibi konularda ufkumu açtı. Artık bir sergiyi gezmeden önce bu konuları düşünerek hareket edeceğim.