8/10
·208 syf.··
2026 4. kitabı
Yazar kitapta ölümün her evresini anlatıyor. Ölüm öncesi , ölüm anı ve sonrası şeklinde. Ölüm öncesi; hayat koşturması, normal gibi görünen bir yaşam ve boşa geçen zaman şeklinde geçiyor. Ölüm anı; hastalığın etkisiyle oldukça acılı, kabullenilmiş çaresizlik ve farkındalığın harmanlanmasıyla geçiyor. Ölüm sonrası ise en zor zaman. Boşa geçen bir hayatın tekrar değerlendirilmesi, anıların bir bir anımsanması, kimi zaman keşkelerin yer aldığı ve yokluğa alışma evresi şeklinde geçiyor. Bütün bu evreleri yaşayan kişi ise ölen kişinin kendisi değil, bu evreleri dışardan izleyen bir gözlemci olan oğlu. Yaşamın var olduğu henüz ölümün gerçekleşmediği evrede bir insanın diğer canlıları da hayatta tutup, birlikte var olması, insanın ölümünün ardından ise bu canlılığın devam ettirilme çabası.. Aslında yaşam bundan ibaret.. Bir oğlun babasının en zorlu ve acı çektiği zamanları anbean yaşaması kadar korkunç bir durum olamaz sanırım. Bunu onunla birlikte okurken bende yaşadım adeta. Tüm bu acı benimde içime işledi.. • Okuyucuların çoğu kitabın beklenen etkiyi vermediğini söylemiş. Ben bu şekilde düşünmüyorum. Bir baba ve oğluyla birlikte bende hayatın evrelerini yaşadım. Ama en çok acıyı yaşadım ve hissettim. Bir insanın canlı olduğu süre içerisindeki canlılıkla ölümünden sonra beraberinde ölen her şeydi hissettiğim. Yazarın amacı da buydu ve bence bunu başarmış. Okuyup okumamak size kalmış, keyifli okumalar
Bahçıvan ve ÖlümGeorgi Gospodinov · Metis Yayınları · 202514,6bin okunma
·
14 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.