Matt Haig'in kaleme aldığı Gece Yarısı kütüphanesi kitabı beklentimi ne yazık ki Karşılayamadı. Hep ödüllü kitaplara daha fazla ilgi duymuşumdur. Bu kitap yılın kitabı seçildiği için ve de en iyi kurgu ödülünü aldığı için okumak istedim. Verdiği mesaj bakımından hoş bir kitap olabilir fakat konunun metne işlenmesi tarzını pek benimseyemedim. İkili diyaloglar, kurgunun işleyişi bende çok havada kaldı. Olayların akışı mantık düzlemindeydi fakat çok basitti. Zaten basit olan bir konu farklı bir kurguyla anlatılmaya çalışılmış fakat tam olarak bir şahesere dönüşememiş gibi geldi. Belki benim tarzım ile ilgili bir şey de olabilir. Kitabı okurken gerçekten bana geçen, zevk aldığım bir yer olmadı, 15-16 yaş genç çocuk düzeyinde basit bir kitap okuduğumu hissettim. Bir derinlik sezemedim. Kurgu gerçekten de harika cümlelerle, sezişlerle zirveye çıkartılabilecek bir kurgu olabilecekken çok üstten,herhangi bir hissi yoğunluğu olmayan,duyguyu tam olarak ifade edemeyen, herkesin kendinden bir parça çıkarmasına müsaade etmeyen, yalnızca olay anlatımı odaklı bir kurguya dönüşmüş. Ödülleri ne denli hakeder tabi ki tartışılır fakat benim nazarımda herhangi bir etkiye sahip olamadı.