·180 syf.····Okunma: 30 Ocak 2026 15:13 1409 yılında Bursa'da Süleyman Çelebi tarafından aşk ile yazılmış.
Bana sorarsanız milletimizin mayalarından biri de bu eser diyebilirim.
15. Yüzyıldan bu zamana kadar camilerde ve başkaca yerlerde okutulmasını dikkate değer buluyorum.
Hani derler ya bir Şekspır bir İngiliz milleti oluşturur diye. İşte bu eser de milletimizi manevi anlamda Peygamber sevgisiyle buluşturan en önemli değerlerimizdendir.
Her güzel ve zor zamanlarda mevlid okutulması bir gelenek halini almıştır.
Zaten eserin adı Vesiletü'n Necat yani Kurtuluş Vesilesi.
Halkımız bunun manevi yönlerini tecrübe etmiş ve anlamış olacak ki devamlı okunmuş ve okutulmuş.
Bana sorarsanız bu eser eğitimin her kademesinde okutulmalı.
Has Türkçe'yi nesilden nesile aktaran bir yönü de var. Mesela Bosna'da Kosovada insanlar bu eser sayesinde hala Türkçe konuşabilirlerini unutmadıklarinı söylemektedirler.
Okumanızı önemle tavsiye ederim.