Sigarayı yakan kibrit de... insanı yakan bir sen var.
9/10
·615 syf.··
Beğendi
·
2026 4. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2026 22:57
Ön yargılarınızı bir kenara bırakın ve bu incelemeye bir şans verin derim. Şahsen kitabın puanının düşük olmamasına rağmen fark etmişsinizdir ki, hep gömen incelemelerden oluşmuş. Onları dinlemeyip bu kitaba bir şans verin çünkü çok şey kaçırıyorsunuz. Güçlü bir kadın karakter olan timin komutanı Üsteğmen Sezin Kaza. Bir hata sonucu timin başına geçen Yüzbaşı Turan Alp Akkurt. Birbirlerini aile olarak görmüş Keleş isimli bir tim. Onları okurken timin bir parçası gibi hissediyorsunuz. Gerek diyaloglar, gerek karakter bağları, gerek çatışma sahneleri hepsi çok güzel işlenmişti. Kitabın konusundan kısaca bahsetmem gerekirse: Keleş isimli timin komutanı olan Üsteğmen Sezin Kaza görevi esnasında bir sivilin ölümüne sebep olduğundan dolayı görevinden alınmaması için Albay'ın kararı ile time yeni bir komutan atanır. Bu yeni komutan kendisinden üst bir Yüzbaşıdır. 2 yıllık tüm çabaları bir hata sonucu çöp olmuştur. Hem emekleri hemde ailesi gibi gördüğü timi elinden alınınca Sezin ise Yüzbaşı'ya düşman kesiliyor. Turan ise göz yummayan, bastığı yeri titreten sert ve disiplinli bir adam bu yüzden Sezin'in bu hallerine karşılık veriyor elbette. Birbirleri arasında ki gerginlik ve çekişme herkes tarafından hissedilirken sahadaki görevlerine de devam ediyorlar. Timin kurulmasının sebebi ise birbirleri ile bağlantılı bir çok kişiden oluşan, suç örgütü terör grubunun soyunu bitirmek. Timdeki herkes bunu amaç edinmiş, kendi canlarından önce vatan diyerek hepsi kendisini düşmanın koynuna bırakabilecek düzeyde gözlerini bürümüş bir intikam var. Bazen görevde bazen alayda bazense mola sürelerinde ister istemez sürekli bir yakınlık içerisinde bu birbirlerine düşman kesilmiş Sezin ile Turan'ımız. Laf dadaşmaları, etkileşimler derken bunların arasında bir çekim oluşmaya başlıyor ve ister istemez bir çıkmazın içine sürükleniyorlar. Ve buna kendileri de engel olamıyor bir süreden sonra. Birbilerine kendilerini açıp yakın davransalarda ilk zamanlarda hiçbir şey olmamış gibi düşman kesilmeye devam ediyorlar ama bu bir yere kadar sürüyor. İkisi de kendisine açıklayamadığı duygular içerisine kapılıyor ve bir bakıyorlar ki artık Turan, Kaza'nın 𝘡𝘦𝘥𝘦'si olmuş... Kendi yorumuma gelecek olursak: Herkesin kitabı bu kadar kötülemesi, sarmıyor bıraktım falan demesi benimde gözümü korkutmuştu. Ama o kadar güzeldi ki... Samimi olarak şunu söyleyebilirim ki ilk 100 sayfa bilemedim 150 olsun, karakterleri tanıma aşamaları ve operasyonlardan oluştuğu için kurguya bir anda dalındığından, evet biraz bayıyor. -O yüzden bir yıldız kırmak mecburiyettinde bulundum.- Ama oraları aştıktan ve karakterleri tanıyıp alıştıktan sonra akıcılığından sürükleyip götürüyor sizi kurgu. Gerçekten kaliteli bir askeri kurguydu. Hani ben asker kurgusu adı altında pazarlanarak romantik komedi olan kurgular okumak istemiyorum, askerin hası olsun diyorsanız okumanız gereken kitap 𝘒𝘢𝘻𝘢𝘻𝘦𝘥𝘦. Bazen oturup düşündüm ya yazar kadın hani bu kadar detaylı, anlaşılır ve gerçekçi nasıl yazmış olabilir diye. Size o kadar söylüyorum. Her şey yerindeydi askeri öğeler de vardı sevgi de eğlenceli yan karakterler de. Sezin ve Turan arasındaki çekim ise bambaşka bir olaydı. Gerçekten çok güzellerdi. İki yapbozun bir parçası gibi cuk oturdular. Arada da Turan'a aşık olmuş bir ben var işte... Kitap içerisinde argo bulunuyor ama beni rahatsız etmedi hatta çoğunluk tam oturmuş o yüzden eğlenceliydi diyebilirim kskashje. Bir de ilk kitapta smut sahnesi bulunmuyor ama hafiften yakınlaşmalar var onu söyliyeyim. Her neyse çok uzattım. Koşun gidin ve bu kitabı alın okuyun, sonrada okutturunn. Bol okumalı günler dilerim^^
KazazedeŞevval Demirdöğer · Pukka Yayınları · 20241,516 okunma
··
6 +1'leme
·
193 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.