·154 syf.··Beğendi
···Okunma: 02 Şubat 2026 18:43 Herkese selamlar.
Her ay bir Shakespeare eseri okuduğum serimde bu ay Kuru Gürültü vardı. Sanırım ilk kez, metni okumak yerine bu oyunu bir tiyatro sahnesinde izlemeyi gerçekten diledim.
Rastlantılar, planlar, oyunlar, kader; saf kötülükler ve saf iyilikler…
Ama her şeyden çok bu metin, insan doğasının fevriliğini konu ediniyor. Hızla verilen kararların çoğu zaman zarardan başka bir şey getirmediğinin güçlü bir anlatısı bu.
İyi ile kötü, zalim ile sağduyulu arasındaki karşıtlıklar dengeli biçimde ele alınmış olsa da, gerçek hayatta bu dengenin çağımızda ne yazık ki giderek kaybolduğunu görüyoruz.
Kitaptaki en sevmediğim karakter ise Hero oldu.
Yahu kızım, sana onca iftira atıldı, masumiyetin gölgelendi… Nasıl oluyor da gidip hâlâ Claudio ile evleniyorsun?
Babana da edecek iki çift lafım var ama uzatmayayım.
Bir sonraki Shakespeare paylaşımında görüşmek üzere.