·336 syf.····Okunma: 03 Şubat 2026 00:36 Kitabın son sayfasını da okuyup kapattıktan sonra 'Etkisinden halen çıkamadım bu neydi böyle' diyeceğiniz bir kitapla buradayım.Tabii öncelikle şunu da belirtmeliyim ki; kan, cerrahi, beyinle ilgili tıbbi müdahale ve terimler vs. tarzı durumlara hassasiyeti olanlar için rahatsız edici olabilir.Çünkü ağır tıbbi gerilim türü bir kitap.Hemen içeriğine geçelim hadi.
Cook, insan bilincini sorgulatan çember içerisinde olayları okuyucuya yaşatıyor.Ama kitap sürükleyicilik yönünden daha çok, tıp etiğine dair güçlü bir sorgulama yolunda ilerliyor.Dr. Martin Phillips adlı nöroradyolog bir hastasının aniden beklenmedik bir şekilde ölmesi dikkatini çekiyor.Durumun normal olduğu söyleniyor ama Dr. Phillips son dönemde; kadın hastalardaki ani ölümler, hastanedeki normal olmayan gizemli şeyler yaşandığını düşünüyor.Meslektaşı Dr. Denise Sanger ile bu olayı gizli bir şekilde araştırmaya başlarlar.Araştırma sürecinde bir şey dikkatlerini çekiyor, ölümler normal değil ve tıbbi bir hatadan dolayı olmamış.İnsan beyni üzerinde, kural dışı ve gizli bir çalışma yürütüldüğünü fark ediyorlar.Çünkü jinekolog kontrolü için gelen kadınlara hastalığının bu alanda olmadığı nörolojiye gitmeleri gerektiği söyleniyor.Ve süreç, basit bir kontrolden ameliyat masasındaki ölüme; ardından beyninin gizlice çıkarılmasına kadar gidiyor.Hatta ölen kişi morga götürülürken Martin ve meslektaşı gizlice kadını röntgene götürürler ve kafasının içinin boş olduğunu görürler.Sayfalar ilerledikçe Martin ve Sanger, bilim adına insan hayatının hiçe sayıldığı gerçeğiyle yüzleşir.Hem hastalar için hem de olayı araştıran doktorlar için tehdit büyür.Buna rağmen Martin ve Sanger hayatını, mesleğine tehlikeye atarak gerçeği ortaya çıkarmaya çalışırlar
Gerilim dolu ilerliyor ve o şekilde de bitiyor.Cook, bu eseriyle bilimin kontrolsüz ilerlemesinin ne kadar tehlikeli olabileceğini de gözler önüne sermiş.Tıbbi terim çok yoğun işlenmesine rağmen anlatımı ağırlaştırmıyor.Arkadaşlar kitap sizi öyle bir sarıyor ki bulunduğunuz ortamdan olayın gerçekleştiği yere ışınlanıyorsunuz sanki.Ben çok sevdim bu kitabı çok ilgimi çekti yazarın diğer kitaplarını da heyecanla okumayı bekliyorum.