Aşk mı yoksa Takıntı mı?
9/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
Kitap benim Stefan Zweig'tan okuduğum üçüncü kitaptı. Okurken çok keyif aldığım, akıcı ve sürükleyici bir kurgusu vardı. Stefan Zweig'ın kitaplarının kısa ama çok derin olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden kısa kitaplar bana her zaman daha ürkütücü gelmiştir. Kitap Bay R adında bir adamın kısa bir gezinin ardından evine dönmesi ve masasının üzerinde bulduğu isimsiz bir mektupla başlıyor. Kitabın sonuna kadar da bu mektubu okuyoruz. Bilinmeyen bir kadının mektubunu:) Mektup "sana beni hiç tanımamış olan sana" diye başlıyor. Ardından bu kadının Bay R'ye duyduğu koşulsuz aşkı okuyoruz. Bu aşkın ilk ne zaman başladığını, zamanla gelişen olaylarla birlikte nasıl büyüdüğünü görüyoruz. En çok da aşk uğruna heba edilmiş bir ömre tanıklık ediyoruz. Gerisi spoiler içerir: Bay R'nin kadını asla tanımaması beni çok şaşırttı açıkçası. Hayır mektubu okuduktan sonra bile hatırlamaz mı insan, hatırlamadı. Ben buradan hareketle Bay R gibi bir adam için tüm bu fedakarlıkların değmediği sonucuna ulaştım. Gerçi hiç kimse için ömürden feda etmeye değmez ama en azından sevdiğim adam tarafından hatırlanmak isterdim... Çünkü bana göre insan, hatırlandığı ölçüde gerçekten yaşamıştır; hatırlandığı ölçüde ölümsüzleşir. Kadın resmen hiç var olmamış gibi öldü. Burada bir de şunun üzerinde düşünmek gerek: Kadın fark edilmek için çabalamalı mıydı? Yani aşkı için çabalamalı ve cesur olmalı mıydı? Çabasız bir aşk, gerçekten aşk mıdır? Yoksa sadece bir takıntıdan mı ibarettir? Bu soruların kesin cevabı bende de yok ancak bana kalırsa aşk bir nebze de olsa çaba içermelidir. Aşkta korku yoktur, ve biz okurların dahi ismini bilmediği bu kadın ise Bay R tarafından reddedilmekten ziyade kendi zihninde yarattığı insanı kaybetmekten korktu. Yani Bay R'nin hayallerindeki gibi biri olmamasından. Zaten bana göre Bay R, onun hayallerindeki gibi biri de değildi. Beyaz gül detayı ise çok nahifti. Ancak kadın o gülleri de Bay R'ye değil, yalnızca kendi hayallerindeki adama gönderdi. Evet kitapta Bay R bilinmeyen kadını hiç tanımadı lakin kadın da aslında Bay R'yi hiç tanımadı:)
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Venedik Yayınları · 2019266,8bin okunma
·
35 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.