Tezahür eder okuma ve yazma alanında kadın akımı hareketi !
Puan vermedi·416 syf.··
2026 2. kitabı
Osmanlı döneminde kadınların yazar olma mesleğine yönelmeleri ile evlilik kurumu-bekarlık-yaşamda yerini bulamayıp arada kalmışlık-dostane bir hainlik-ticarete atılan kadın hikayeleri ve daha nicesi hakkında yazdıkları ilk hikaye, roman derlemelerinden oluşan edebiyat yazılarının toplandığı serinin ilkini bu kitabımızda buluyoruz... Her bir yazarın kendine has üslubu ve anlatımı mevcut olmakla beraber o devrin iletişim aracı mektup ile yapılan sohbetlerde mevcut..Her eve tek tek girip “Hemşire nasılsın ? Yanındayım!” diyemeyen yazarlarımız , bayanların evlilik hayatında meydana gelebilecek sıkıntı, sorun, eş ile yaşanabilecek dünya hadiseleri, arkadaş kıskançlıkları gibi mevzuları konu alarak dönemine özgü içerikler yazmış , öğütler vermiş, yeri gelmiş güldürmüş yeri gelmiş ağlatmışlar.Kimi saman kadınları kimi saman adamları sevindirmişler ve okuyucu hemşirelerinin ufkunu genişletmeyi amaçlamıştır.Tahminime göre kadınların okuma alanında ilerlemesinin ardından böyle bir edebi akım başlamıştır. Çok komik hikayelerin olduğu gibi çok hayrete sürükleyen, “kızım sen buna mı üzüldün?!” diye sitem ettiren ve kendini okutturan bir kitaptı.Kesinlikle tavsiyemdir. Kitapta bahsedilen birçok konum ve konağın hala çoğu İstanbul’da tesbitli olup, gidilip incelenebilir. Kitapta ki Muhsin bey elime geçse onu seve seve falakaya yatırırım :) Namık elime geçse saçını başını yolarım :D Sevgili Şermende’nin lafı uzatması, Nerime’nin geceleri gördüğü beyaz entarili yürüyen gence aşık oluşu, Fazilet hanımın hayat boyunca yediği darbeler ile hazin sonu gibi unutulmayacak çok tatlı karakterler tanıdım.Hepsi de bende iz bıraktı. İyi ki yazmışlar, oh!Kaleminize sağlık hemşire, ruhunuza rahmet olsun.
İnsan ve Hayat
İzdivaçlar İttifaklar ve İhtilaflar - Kadınların HafızasıFatih Altuğ · Turkuvaz Kitap · 20214 okunma
·
24 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.