·246 syf.····Okunma: 08 Şubat 2026 17:55 Lunapark Katili - Mehmet Emekçi
#kitapyorumu
Herkese selaaam!! Arkadaşım Mehmet Emekçi’nin ilk kitabı olan Lunapark Katili’nin yorumuyla geldimmm!!
Kitabımız fantastik türde bir eser. İsminden gizem gerilim ya da polisiyeymiş gibi anlaşılabilir ancak ismini kitabı okuduğunuzda anlamlandıracaksınızdır. Kitabımız kurgusal bakımdan oldukça güçlü ve ağzımı açık bırakan sahneler, detaylar barındıran bir kitaptı. Kitapta ağzımı açık bırakan bir diğer şey de kesinlikle betimlemelerdi. Özellikle de çevre tasvirleri. Yazar kalemini çevre betimlemelerinde oldukça güçlü ve çeşitli kullanmıştı. Benzetmeler, anlatım oldukça güçlüydü. Ancaaaak iş içsel betimlemelere geldiğinde aynısını söyleyemeyeceğim. Yine çok güzel benzetmeler, kelime şovları ağzınızı açık bırakabilir. Lakin burada betimlenen duygular pek bana geçmedi. Yazarı bu tarafta pek de başarılı bulduğumu söyleyemeyeceğim. Çok güzel kelime şovları, benzetmeler yapıyor ancak sanki kelimelerin altı boş. Verilmek istenen duygu tam anlamıyla verilemiyor gibi hissettim. Bu açıdan betimlemelerini güçsüz buldum. Ayrıca hem betimlemelerde hem de anlatımda birkaç yerde tekrara düşüyordu yazar. Betimleme tekrarları aynı benzetme üzerinden oluyordu ama en fazla 2 kez kullanılıyordu. Diğer gözüme çarpan tekrar ise türlerden bahsedilirken oluyordu. Türlerden bahsedilirken her seferinde “Cadılar, Vampirler, Büyücüler, Tanrılar…” diye böööyle hepsi sıralanıp ondan sonrasında bize söylenmek istenen şey veriliyordu. Zaten bir kere bize böyle sıralandığında devamında “Bütün türler…” şeklinde bir kullanımda bulunulabilirdi diye düşünüyorum. Zaten yazara da bu sorunları söyledim ve o da farkında olduğunu söyleyip hak verdi. Bu yorumlarımı kitabın ilk yarısında aktarmıştım ve sonra hiç konuşmadık. Lakin son yarıda sanki hemen bu sorunları düzeltmiş gibi bölümler okudum. Betimleme daha azdı. Ki bence az olmamalı. Kurguya ooooldukçaa yakışıyor betimlemeler. Sadece bahsettiğim sorunlar giderilirse çok daha iyi bir şey okuyabiliriz. Son yarıda romantik sahneler de okuduk. Heer şey çok hızlı gelişti bu yüzden de ben olmasa da olurdu dedim. Ama pek de sorun değildi açıkcası. Daha çok ters köşe ve olayı son yarıda okuduk. Özellikle de Adrian’ın mektubu ve kitabın sonuyla feeelaaaket bir kapanış yaptık. Sonunda şaşkınlık ve heyecanla çığlık attım resmen. Yazarın sorunları halledebileceğine inancım tam. Devam kitabında çok daha iyi bir şey okuyacağımı düşünüyorum. Kötü de değildi bu arada bu kitap da. Sizin de bol betimleme ve fantastik kitaplar okuyorsanız sevebileceğinizi düşünüyorumm.