Merhabalar
İyi Ruhlar kitabının yorumu ile buradayım. Tatlı bir noel hikayesi ile geldim. Kitapla ilgili genel yorumum keyifli bir okuma oldu. Karakterleri sevdim. Ama bazı sahneler çok da hoş değildi. Smut sahneler özelliklede bazı yerlere de gerek yoktu. Genel anlamda iyiydi.
Kitaba gelirsek geçmiş Noellerin hayaleti Nolan bu seneki görevinin her zaman ki gibi sıradan geçeceğini düşünür. Görevli olduğu kişiye karşı ortaya çık Korkut ve ardından öbür dünyaya geri dön. Hiç de öyle olmaz. Karşısında bir kadın var. Harriet ile karşılaşır. Harriet ise çok tatlı ve nazik bir kadın. Nolan Harriet’ten etkilenir. Hatta karşılaşma sahneleri ilginçti. Düşünsene evde rahat bir şekilde otururken karşına biri çıkıyor ve ben hayaletim diyor. Harriet şaşırıyor. Kötü biri de değil. Neden bana musallat oldu diye düşünmeden edemedi. En son ise kabul eder. Nolan ile geçmişe yolculuk başlar. Kitap ilerledikçe Nolan ve Harriet arasında görünmez bağlar oluşur. Nolan, Harriet’i zorla geçmişine götürmeye başlar. İlk ziyaretler onun çocukluk anılarına, ailesinin soğuk ilişkilerine ve özellikle annesiyle olan zorlu bağlarına odaklanır. Bu anılar, Harriet’in bugün olduğu kişi olmasına sebep olan acıları ve umutları ortaya koyar. Bu geçmişe gidilen anılar ile dahada yakınlaşırlar ama ilerleyen sayfalarda ise geçmişe yolculuk farklı yerlere gider ikili için ise zorlu bir dönem başlar. Devamı kitapta.
romantik bağların, özdeğerin, aile ilişkilerinin ve geçmişle yüzleşmenin işlendiği bir roman. Kitapla kalın.