Oldukça vurucu ve rahatsız edici bir roman.
Kitap boyunca tansiyon neredeyse hiç düşmüyor; tam “yeter artık” dediğiniz anda bu seferde köpek çeteleri ile acımasız bir savaşa giriliyor.
Kuyuda kardeşiyle günlerce saklanan küçük kız, Japon askerlerinin tecavüzü sırasında utançtan anne karnında dönüp duran bir fetüs imgesi, derisi yüzülen asker, bebeklerin ölümü üzerine kumar oynanması, ninenin ölürken Tanrı'ya yakarışı...
Bu kitap savaşın yalnızca cephede yaşanmadığını; bedenlerde, hafızada ve insanlığın vicdanında da sürdüğünü gösteriyor. O kadar rahatsız edici ki okurken insanın içi daralıyor; fakat tam da bu nedenle herkesin okuması gereken bir roman.