Herkese merhaba
Bugün size Büyüdüğün Zaman Anlayacaksın kitabından bahsetmek istiyorum.Yazarın çevrilmiş tüm kitaplarını okudum.Dilini özlediğimi fark ettim.
O sade ama içe dokunan anlatımını.
Julia’nın hayatı bir gece gelen telefonla değişiyor.Babasının ölüm haberiyle yıkılıyor.
Bu kayıp, sevgilisiyle ilişkisinin aslında iyi gitmediğini görmesini sağlıyor.En zor zamanında yanında olmayan biriyle devam edemeyeceğini anlıyor. Bunun üzerine her şeyi bırakıp Tamaris Huzurevi’nde geçici psikolog olarak çalışmaya gidiyor.En başta yaşlılardan korkuyor.Ölümü fazla hatırlattıkları için. Ama zamanla onlardan çok şey öğreniyor. Geçmişi anlatırken gülümseyenleri,ayağa kalkabildiği için şükredenleri, küçük şeylerle mutlu olanları görüyor.
Julia’nın kendi kendine konuşmalarını çok sevdim.İç sesi çok gerçekti.
Bu kitap bana şunu hatırlattı:
Hayat gerçekten çok kısa.
Kırgınlıkla, erteleyerek geçmeyecek kadar kısa.
Anı yaşamak bazen zor.
Ama en kıymetlisi de o.
Ben okurken hem düşündüm hem durup kendime baktım.
İyi ki okumuşum dedim