·288 syf.··Beğendi
···Okunma: 15 Şubat 2026 23:52 "Bir kez daha anladı ki "ev" denen yer, bazen gerçek bazen de sadece duvarları olan büyük bir yalanın içiydi ve bu yalanın yol açtığı en büyük yük, coğrafya, semt, şart fark etmeksizin her şeyin farkında olan ve hep sessiz kalan çocukların omuzlarına çöküyordu." #alinti
Teknoloji ilerledikçe, her şey de olduğu gibi bazı alışkanlıklarımızda da değişiklikler olmaya başladı. Sosyal çevremiz bile artık sosyal medyadan.
" Yedi Günlük Sessizlik," okurken hem düşündüren hem insanın içine dokunan bir kitap.
Beş arkadaşın iddia sonrası bir haftalık dijital teknoloji diyetine girmesiyle başlıyor. İşte orada hikâye daha merak uyandırıcı, daha ilginç hâle gelip, hepimizin hayatında tanıdık bir sahneye evriliyor.
Aynı evde, farklı odalarda, ev halkından bihaber, sosyal medya hesabı olan herkesten haberdar olan yanımızı yavaş yavaş içine çekiyor.
Karakteler o kadar hayatın içinden ki, gerçek hayatta bir yerle tanıdık geliyor. Boğmayan bir dram, abartıdan uzak duygular, sırların ardında acılar, karanlığın içinde umut var. Olanı olduğu gibi gösteriyor yazar. Satır aralarında eleştiri ve nasihat yok. Herkesi kendi haline bırakıp kendi farkındalığına davet ediyor. Ve en çok da bu sadelik bu doğallık hikâyeyi daha da güçlü daha gerçekçi yapıyor.
Yazarın gözlem yeteneğini çok başarılı buldum. Her karakter farklı özelliklerle ete kemiğe bürünüp canlanabiliyor gözümüzde. Sessizlikleri, hırçınlıkları, inatçılıkları, mücadeleri, pişmanlıkları, hayalleri, acıları, kalabalıklarda yalnızlaşmaları kadar yalnızlık ta kalabalıklaşmaları var satır aralarında.
Kitap sosyal medyayı eleştirmiyor; yüzleşmeyi anlatıyor. Bir hafta boyunca telefonlar susunca gerçekler konuşmaya başlıyor. Ve bazı gerçekler can yakıyor.
Bildirimlere ne sıklıkta bakıyorsunuz? Her bildirimde telefonu elinize alır mısınız yoksa işiniz olduğunda mı dijital platformlara bakarsınız? Hiç sosyal medya detoksu yapmayı düşündünüz mü? Bence bir haftalık ara gerçekten cesaret istiyor. Bu cesareti gösterebilir miyiz ne dersiniz? Hadi yorumlarda buluşalım