·200 syf.····Okunma: 02 Mart 2026 23:03 Yıllardır beklediğim kitap.Umarım beklediğime değersin:) Sonunda mesken edindiğim kitapçımda buluverdim.Kitapçı Tophanede Lübnan restorantın karşısında.Zannımca sahibi olduğu hanım çok kibar.
İnceleme muhakkak eklenecektir.Heyecanımı mazur gör 1K<3.Kitaplarıma geri döndüm.Belki de kendime:)
06.03.26 güncellemesi
Kitap kafa açan bir kitap diyebilirim.Tam bir beyin cimnastiği.Platonun devletine azcık giriş yaptım.Ramazanda bu kadar sorgu temelli ve beyin cimnastiği beni ha gavurlaştırdı ha gavurlaştıracak.Genel duygusal durumumdan dolayı bu aralar maneviyata yönelmiş durumdayım.İnançlı insanların ahlaktan ne kadar uzak olduğunu görüyorum bazen .Bu içimdeki şevki epey bir düşürüyor diyebilirim.Demek ki en önemli erdem ahlaklı bir bilinçmiş.Hayatımın en ikilemde kaldığım dönemi sanırım.sözde inançlı beni oshoyla platonla vuruyor.Oshoyla tanıştık sonunda.Aslında doğrudan kendi kalemi değilmiş kitapları. sadece mürekkep ona aitmiş, tabii ki onun fikirleriyle çizilen.Mutluluk kavramıyla insanların kafayı yediğini düşünüyorum.Niye mutsuzluklar taşa toprağa buluta mı ait.Oshocum diyor ki mutluluk senin içinde olandır.Dışarı bağladığın ne varsa sen onun kölesisin.Ben de diyorum ki biz aciz ve muhtaç varlıklar olarak köle olmaya mahkumuz.Yaratıcı zekamız bunu aksettiremez. sadece ben merkezcilikle hayatı döndürseydik mağarada yaşamaya devam ederdik.Muhtemelen en cok ben deyip üremezdik belki de imtihana amipler dahil olurdu kim bilir :)Asıl mesele kalıcı huzur zannımca.Paylaşımcı bir hayat.Yazar meşhur diye hebele gübele fikir onayında bulunmuyorum.Neymiş düşünürmüş.Kişiler saygı konusudur diyor, bir hanımefendi, fikirler değil diyerek incelememi sonlandırıyorum.