8/10
·176 syf.··
2026 17. kitabı
Yazardan okuduğum 3. kitabıdır .Bu sefer Atatürk’ün hayatı var. Ama alıştığımız anlatım biçimiyle değildir. Daha çok insan yönüyle bize aktarmış.Çocuk Mustafa’dan başlayıp, yalnız bir adama doğru ilerleyen bir hayattı. Okurken şunu hissettim; bu bir tarih kitabı değildi. Akademik bir biyografi hiç değil. Daha çok yazarın gözünden bir Mustafa Kemal portresiydi ve ben sadece nötr kalmayı tercih ettim. Yer yer duygusal, yer yer mesafeliydi. Anlatım sade ve akıyor ama derin tarihsel analiz bekleyen için eksik kalabilir. Olaylardan çok duygulara odaklanılmış. Yalnızlık, hastalık süreci, iç dünyası… Lider kimliğinden ziyade insan tarafını okuyorduk .Ve bizlerin pek alıştığı durum değildi bana göre.Fazla popüler olduğu için biraz daha geç okumayı isterdim ama okuma arkadaşımla beraber ansızın karar vermiştik. Bende büyük bir hayranlık dalgası yaratmadı, ama rahatsız da etmedi. Bazı bölümlerde kendimi daha fazla derinlik isterken buldum. Özellikle karar anlarında, iç çatışmaların daha yoğun verilmesini bekledim. Yine de kısa ve akıcı olması bir avantaj. Yorucu değil. Yazar kendi çizgisinde duruyor.Ama ATATÜRK 'ü okumak ve onunla ilgili en ufak bir şey öğrenmek benim için onur vericiydi.Keyifli okumalar dilerim
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,477 okunma
·
87 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.