Puan vermedi·351 syf.····Okunma: 20 Şubat 2026 10:53 Edebiyat tarihimizin ilk tarihi roman olma özelliğine sahip bu eser, esasında bir tarih romanı olmasına rağmen anlatılan aşk üçgeni insanı içine alıyor.
Başlarda tarihi bilgilerle dolu iken devamında gelen Osmanlı-İran savaşları sırasında esir düşen Adil Giray ve İran şahının karısı ve kız kardeşinin Adil’e aşık olmasıyla eser adeta başka bir boyuta taşınıyor. Fakat malesef savaşların arka planında yaşanan bu aşk üçgeni büyük bir trajedi ile son buluyor .
Zaman zaman dilinin ağırlığı sebebiyle sıkıcı oldu benim açımdan. Her ne kadar sadeleştirilmiş olsa da günümüz dilinden uzak olması konudan yer yer kopmama sebep oldu.
Yine de yarım bırakmadığım için memnunum.