10/10
·240 syf.··
2026 11. kitabı
"Çünkü, ortak mutluluklardan ziyade ortak talihsizlikler canlıları birleştirir." ️10/10 Selam arkadaşlar, bugün size çok benzersiz ve güzel bir kurguyla geldim.Kitabın konusuna değinmek istiyorum öncelikle, olay Engin ve Birol isimli iki arkadaşın üniversite evinde geçiyor. Engin ve Birol birlikte kalacakları bir ev kiralamak istiyorlar ama kimse bekar öğrencilere ev vermeyince, Engin'in mühendis abisi "Cevriye" adında insana çok benzeyen hatta ayırt edilemeyen yapay zeka bir robot üretir ve Engin, kendisini Cevriye ile evliymiş gibi gösterir ve bu sayede bir ev tutarlar. Başta bu plan güzel gider ama sonrasında yapay zeka Cevriye Engin ve Birol'u tuzağa düşürecek bir örgüte karışır. Bu örgüt insanların yakın geçmişi unutmasına sebep olan uy*şturucu üreten bir örgüttür. Öyle ki Engin ve Birol yapay zeka Cevriye'nin yaptıklarının farkına varsalar bile bu ilaç sayesinde yakın geçmişi unuttukları için sıradan hayatlarına devam ederler. Engin ve Birol'un komşuları Cengiz Bey bu garipliği fark eder ve düğümler burada çözülmeye başlar... Benim yorumuma gelecek olursak, bayılarak okuduğum benzersiz bir kurguydu. Özgün ve akıcı bir konu. Üstelik merak da uyandırıcı. Dünya gündemi ve gerçeklerini içerdiği için bir kurgu değil de gerçekmiş gibi hissettim. Yazarın üslubu biraz küfürlü ama eğlenceli. Samimi ve eğlenceli bir dille yazılmış, neticede iki üniversite öğrencisinin konuşmalarını okuyoruz. Yazar, insanın kendi yarattığı mağduriyetlerin kurbanı olduğunu samimi ve eğlenceli bir üslupla anlatmış. Başlarda her ne kadar dili bana hitap etmese de çok severek okuduğum kitaplardan biri oldu. Aynı zamanda bu kurgu bana Epstein olaylarını da hatırlattı. Kitapta bazı kişi veya kurumlara sert eleştiriler de var, yazarı cesareti açısından da tebrik ediyorum:) Kitapta en beğendiğim tabir "Yobazite" oldu. Yobazite; obezite gibi sağlıksız yiyecekleri düzenli olarak tüketerek değil de yüzeysel fikirlere bilgi ve muhakemeden yoksun bir şekilde sorgusuzca aşık olmak. Aynı zamanda kitabın arka kapak yazısını da çok beğendim. Tek kelimeyle harika bir kurguydu. Ancak 16 yaş altına önermiyorum. Hem kitabı doğru anlamak hem üslup açısından.
Alıntı
Kurbanlık OyunHakan Yücel · İkinci Adam Yayınları · 2024158 okunma
·
73 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.